• Посилання скопійовано

Скільки разів можна подавати документи на розблокування ПН?

При спробі розблокувати ПН відмовили. Які документи потрібно надати і в який строк розглядають розблокування ПН? Скільки разів можна подавати документи на розблокування?

Про зупинення реєстрації ПН в ЄРПН свідчитиме квитанція, яку платник ПДВ отримає в автоматичному режимі протягом операційного дня (п. 8, 10 Порядку № 1165). У квитанції зазначать:

  • номер і дату складення ПН/РК;
  • перелік критеріїв ризиковості  платника ПДВ та/або операції, на підставі яких зупинили реєстрацію ПН/РК в ЄРПН;
  • розрахунок показника за кожним критерієм;
  • пропозицію платнику ПДВ надати пояснення і копії документів, щоб ухвалити рішення про реєстрацію ПН або РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації.

Кожна ПН, яка відправляється на реєстрацію в ЄРПН, проходить чотири етапи перевірки у системі моніторингу критеріїв оцінки ризиків. ПН можуть зареєструвати, якщо вона:

  • відповідає хоча б одній з ознак безумовної реєстрації (п. 5 Порядку № 1165);
  • не пройшла критеріїв безумовної реєстрації, але платник має позитивну податкову історію (п. 7 Порядку № 1165);
  • не пройшла критеріїв безумовної реєстрації і платник без позитивної історії, але операція не має ознак ризиковості (п. 7 Порядку № 1165).

ПН заблокують, якщо одночасно:

  • ПН не відповідає ознакам безумовної реєстрації;
  • платник податку або операція відповідають хоча б одному критерію ризиковості (п. 6 Порядку № 1165).

Критерії ризиковості наведено в додатку 3 до Порядку № 1165. Наприклад, якщо це критерій № 1, то ПН заблокували внаслідок відсутності такої ПН в таблиці даних платника податку. Тому можна спершу спробувати подавати податковій таблицю даних. Про особливості складання і подання такої таблиці ми писали, приміром, тут.

І після того, як таблицю приймуть, можна подавати пояснення і документи на розблокування.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів на розблокування може включати:

  • договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Як бачимо, перелік документів орієнтовний. Суть у тому, щоб були подані всі документи, які складалися у рамках відповідної операції – документи на придбання відповідного товару (накладні, договір постачання, платіжні доручення на оплату, документи на перевезення, якщо були тощо). Так само аналогічні документи на продаж цього товару. Якщо товари зберігалися на складі, то документи про наявність складського приміщення і тому подібне.

Тобто, мають бути всі документи, дотичні до відповідної операції, які найповніше її описують.

Якщо у повідомленні податкової зазначено, що відсутні дані про трудові ресурси, варто надати документи, які підтверджують наявність трудових ресурсів – трудові договори з працівниками, штатний розпис, документи з нарахування, виплати зарплати тощо.

Зазначені документи можна подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення ПЗ, відображеного в ПН (п. 6 Порядку № 520).

Комісія розглядає отримані документи протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів (п. 3 Порядку № 520).

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН в ЄРПН можна оскаржити в адміністративному або судовому порядку (п. 13 Порядку № 520). Повторне подання документів на розблокування ПН не передбачено.

Оскарження рішення комісії можна здійснити в адміністративному або судовому порядку протягом 10 календарних днів, що настають за днем ​​отримання такого рішення від ДПС. В адміністративному порядку розгляд скарг здійснює спеціальна комісія ДПС з питань розгляду скарг. Скарга повинна бути розглянута протягом 10 календарних днів з дня її отримання. При позитивному рішенні комісії або порушення даного терміну, податкова накладна повинна бути зареєстрована. У зв'язку з карантином терміни судового оскарження також продовжені на період карантину.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Побутова техніка на підприємстві: що з ПДВ?
    ТОВ-платник податку на прибуток та ПДВ взяло в оренду у фізособи офісне та складське приміщення (в т ч. кухню). ТОВ придбало побутову техніку та меблі для кухні, зокрема, витяжку, пральну машину, сушарку, холодильник, газову поверхню, шафу електричну) та в офіс кондиціонер. Чи необхідно нараховувати ПЗ з ПДВ при придбанні побутової техніки?
    17.05.202428
  • Продали корпоративні права: що з ПДВ?
    Підприємство продало корпоративні права в іншій юрособі. Чи є ця операція об’єктом оподаткування ПДВ? Як відобразити цю операцію в декларації з ПДВ?
    16.05.202423
  • Компенсації витрат з плати за землю: що з ПДВ?
    Підприємство продало майно, яке знаходиться на частині земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні. До моменту поділу цієї ділянки і передачі в оренду підприємство виставлятиме покупцеві рахунок на компенсацію витрат з плати за землю. Чи оподатковується така операція ПДВ?
    15.05.202412
  • Громадська організація отримала безкоштовний доступ до CRM-системи від нерезидента: що з ПДВ?
    Громадська організація планує укласти договір з ФОПом щодо налаштування та підтримки CRM-системи. Компанія-нерезидент (США) безкоштовно надає організації доступ до CRM-системи. Які податкові наслідки цих операцій?
    14.05.202414
  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202468