• Посилання скопійовано

Дані з виписки з ЄДР відповідають статутним і можуть бути використані при складанні податкової накладної

Cвідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи є статутним документом?

Найперше зауважимо, що уже понад два роки (Закон України від 7 квітня 2011 року №3205-VI) у госпдіяльності ми не використовуємо термін “свідоцтво про держреєстрацію”. Натомість замість свідоцтва (які на сьогодні скасовані) діє виписка з Єдиного державного реєстру (або витяг). Переважно — це Виписка з ЄДР. Слово “або” вживається в даному випадку саме тому, що відомості у виписці та витягу практично ідентичні (залежно від того, які саме відомості з ЄДР потрібні госпсубєкту).


Щодо статутів (скажімо, ПП, ТОВ), то відомості, які вказують на сьогодні у виписці чи витягу, носять похідний характер.  Тобто спочатку при реєстрації (перереєстарції або внесенні змін до статутів) підприємство вказує у цьому у статуті необхідні та обов'язкові відомості, зокрема:  найменування юридичної особи, органи управління товариством, їх компетенцію, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до товариства та виходу з нього, якщо додаткові вимоги щодо змісту статуту не встановлені ЦКУ або іншим законом (ст. 88 Цивільного кодексу України).

Лише при пред'явленні статуту державному реєстратору — ці відомості попадають в ЄДР.

Отже, всі відомості, які вказані у статуті, переносяться державним реєстратором до ЄДР (та змінюються, у разі  перереєстарції або внесенні змін до статутів) та дослівно відповідають змісту статуту (ст. 4, 8, ч. 3 ст. 11, ч. 2 ст. 17 Закону України про державну реєстрацію від 15 травня 2003 року №755-IV). Статус таких відомостей визначений у ст.18 Закону про держреєстрацію.

Задане запитання логічне та зрозуміле, адже в окремих рядках податкової накладної зазначаються обов'язкові реквізити (п. 201.1 ПКУ), зокрема дані, які вносяться також і в статутні документи:

 - повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; 

 - місцезнаходження юридичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; 

 - повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг.

Тож, на запитання, чи свідоцтво про держреєстрацію юридичної особи являється статутним документом, можемо відповісти однозначно - “Ні!”.

Проте виписку чи витяг з ЄДР можна використовувати як документ, який містить дані, що відповідають статутним. Ніхто не може змінити дані, що містяться про таку юрособу в ЄДР, крім самої юрособи (керівника чи уповноваженої особи).

Це буде актуально і якщо під час укладення договорів контрагенти вимагають копію статуту, а пред'являти його не дуже хочеться (хоча відомості у статуті не є ні конфіденційними, ні інформацією з обмеженим доступом). В ЄДР не вказують певні відомості, скажімо, у відкритому доступі (наприклад, на вебсайті Державної реєстраційної служби). Тож, копія статуту для контрагента чи для інших органів (у т.ч. й державних) є рішенням керівника госпсуб'єкта.

Отже, усі відомості, вказані у виписці чи витягу, є достовірними, відповідають статутним та можуть бути використані при складенні податковї накладної (додатково див. статтю  “Чи розмір має значення?”, ДК № 4/2013).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Побутова техніка на підприємстві: що з ПДВ?
    ТОВ-платник податку на прибуток та ПДВ взяло в оренду у фізособи офісне та складське приміщення (в т ч. кухню). ТОВ придбало побутову техніку та меблі для кухні, зокрема, витяжку, пральну машину, сушарку, холодильник, газову поверхню, шафу електричну) та в офіс кондиціонер. Чи необхідно нараховувати ПЗ з ПДВ при придбанні побутової техніки?
    17.05.202428
  • Продали корпоративні права: що з ПДВ?
    Підприємство продало корпоративні права в іншій юрособі. Чи є ця операція об’єктом оподаткування ПДВ? Як відобразити цю операцію в декларації з ПДВ?
    16.05.202423
  • Компенсації витрат з плати за землю: що з ПДВ?
    Підприємство продало майно, яке знаходиться на частині земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні. До моменту поділу цієї ділянки і передачі в оренду підприємство виставлятиме покупцеві рахунок на компенсацію витрат з плати за землю. Чи оподатковується така операція ПДВ?
    15.05.202412
  • Громадська організація отримала безкоштовний доступ до CRM-системи від нерезидента: що з ПДВ?
    Громадська організація планує укласти договір з ФОПом щодо налаштування та підтримки CRM-системи. Компанія-нерезидент (США) безкоштовно надає організації доступ до CRM-системи. Які податкові наслідки цих операцій?
    14.05.202414
  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202469