• Посилання скопійовано

Як скласти ПН на суми відшкодування комунальних послуг згідно з договором оренди приміщення?

ТОВ на загальній системі оподаткування (платник ПДВ) придбало приміщення, яке надається в оренду державній установі. Як виставляти рахунок щодо відшкодування комунальних витрат? Орендар вимагає деталізувати: електроенергія, вода тощо. Який буде код послуг у ПН?

ДПС у підкатегорії 101.16 ресурсу «ЗІР», у відповіді на запитання: «Як складається податкова накладна за операцією з постачання послуг оренди нежитлового приміщення, якщо договором передбачено компенсацію орендарем витрат на його утримання (комунальні послуги, тощо)?» зазначає, що податкова накладна складається постачальником (орендодавцем) на суму орендної плати, яка включає в себе відшкодування (компенсацію) витрат, пов’язаних з утриманням та обслуговуванням орендованого майна.

У податковій накладній в окремих рядках зазначаються обов’язкові реквізити, зокрема:

  • опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість;
  • обсяг;
  • ціна постачання без урахування податку;
  • ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
  • загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
  • код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

Якщо на дату складання документа, що засвідчує факт постачання послуг (як правило, це акт, який складається в останній календарний день місяця) фактична вартість орендної плати відрізняється від розрахункової, яка була сплачена раніше (у тому разі, коли платежі здіснюються авансом), до такої податкової накладної має бути складений та зареєстрований в ЄРПН у встановлений ПКУ термін відповідний розрахунок коригування.

Усі останні зміни з ПДВ
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Як бачимо, податківці у роз'ясненні навели алгоритм заповнення ПН за такою операцією, якщо таке відшкодування проводиться в рамках договору оренди. Вони вважають, що у вартості орендної плати за рухоме/нерухоме майно орендар має здійснювати економічне відшкодування (компенсацію) всіх елементів витрат, пов’язаних з послугами з надання майна в оренду.

Якщо орендар самостійно не укладає договори на споживання комунальних послуг та енергоносіїв з їх безпосередніми постачальниками, а здійснює відшкодування (компенсацію) орендодавцю витрат на їх оплату, то в договорі оренди має визначатися порядок розрахунку вартості спожитих орендарем комунальних послуг та енергоносіїв та їх оплати (відшкодування, компенсації). 

Якщо орендодавцем є небюджетна установа, то кошти, що отримуються від орендаря як відшкодування (компенсація) будь-яких витрат, передбачених договором оренди, включаються орендодавцем до бази оподаткування та оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку, оскільки вони є складовою частиною операцій з постачання послуг при наданні в оренду рухомого/нерухомого майна.

Тож відшкодування комунальних послуг в межах договору оренди є складовою орендної плати, тому у податкових накладних має відображатися як сума орендної плати, так і відшкодуваннням комунальних послуг під номенклатурою «Орендна плата» та з відповідним кодом послуг за ДКПП у графі 3.3 розділу Б ПН. 

На нашу думку, також можна у графі 2 розділу Б податкової накладної «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» зазначати і окремі найменування комунальних послуг, які відшкодовує орендар, із зазначенням коду послуги за ДКПП 68.20.

Найбільший Instagram-канал для бухгалтерів в Україні

При цьому як у рахунку, так і в акті, а також у податковій накладній можна зазначати таку номенклатуру послуг (наприклад):

  • відшкодування вартості електроенергії, код за ДКПП 68.20;
  • відшкодування вартості водопостачання, код за ДКПП 68.20, і т.д.

Головне, щоб у всіх цих документах були однакові формулювання.

При формулюванні назви послуг доцільно орієнтуватися на назви цих послуг у рахунках постачальників комунальних послуг, які отримує орендодавець.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Побутова техніка на підприємстві: що з ПДВ?
    ТОВ-платник податку на прибуток та ПДВ взяло в оренду у фізособи офісне та складське приміщення (в т ч. кухню). ТОВ придбало побутову техніку та меблі для кухні, зокрема, витяжку, пральну машину, сушарку, холодильник, газову поверхню, шафу електричну) та в офіс кондиціонер. Чи необхідно нараховувати ПЗ з ПДВ при придбанні побутової техніки?
    17.05.202428
  • Продали корпоративні права: що з ПДВ?
    Підприємство продало корпоративні права в іншій юрособі. Чи є ця операція об’єктом оподаткування ПДВ? Як відобразити цю операцію в декларації з ПДВ?
    16.05.202423
  • Компенсації витрат з плати за землю: що з ПДВ?
    Підприємство продало майно, яке знаходиться на частині земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні. До моменту поділу цієї ділянки і передачі в оренду підприємство виставлятиме покупцеві рахунок на компенсацію витрат з плати за землю. Чи оподатковується така операція ПДВ?
    15.05.202412
  • Громадська організація отримала безкоштовний доступ до CRM-системи від нерезидента: що з ПДВ?
    Громадська організація планує укласти договір з ФОПом щодо налаштування та підтримки CRM-системи. Компанія-нерезидент (США) безкоштовно надає організації доступ до CRM-системи. Які податкові наслідки цих операцій?
    14.05.202414
  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202468