• Посилання скопійовано

Які податки сплачує суб'єкт господарювання при придбанні нерухомості?

Які податки повинно сплатити підприємство, що придбаває нерухоме майно у забудовника (котедж)? Чи потрібно повідомляти ДФС?

Повідомлення за ф. №20-ОПП

Після придбання нерухомості (переходу права власності до підприємства) таке підприємство подає повідомлення за ф. №20-ОПП протягом 10 робочих днів після придбання за основним місцем обліку такої юрособи.

 

Пенсійне страхування

Згідно із п. 9 ст. 1 Закону №400 юридичні та фізичні особи, які придбавають нерухоме майно, належать до кола платників збору на обов'язкове державне пенсійне страхування. Об'єктом оподаткування пенсійним збором визначено вартість нерухомого майна, зазначена в договорі купівлі-продажу такого майна (п. 8 ст. 2 Закону №400).

Нерухомим майном визнається жилий будинок або його частина, квартира, садовий будинок, дача, гараж, інша постійно розташована будівля, а також інший об'єкт, що підпадає під визначення групи 3 основних засобів та інших необоротних активів згідно з ПКУ. Ставка збору становить 1% від вартості нерухомого майна, зазначеної в договорі купівлі-продажу такого майна.

Отже, при придбанні нерухомості підприємство сплачує 1% на обов'язкове державне пенсійне страхування.

 

ПДВ

При придбанні нерухомості необхідно зважати на те, у кого (з точки зору платника ПДВ) здійснюється придбання нерухомості та з якою метою в подальшому підприємство буде використовувати таку нерухомість.

Відповідно до пп. 197.1.14 ПКУ звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання житла (об'єктів житлового фонду), крім їх першого постачання. Якщо забудовник є платником ПДВ та для нього це є першим продажем житла, то він нараховує ПЗ з ПДВ за операцією з постачання нерухомості. Покупець (платник ПДВ) своєю чергою отримує право на ПК за такою операцією. Право на ПК у покупця виникає незалежно від того, як в подальшому така нерухомість буде використовуватися (в господарській чи негосподарській діяльності).

При цьому, якщо нерухомість планується використовувати в негосподарській діяльності, такий платник податку зобов’язаний не пізніше останнього дня місяця, у якому придбано таку нерухомість (прийнято рішення використовувати не в господарській діяльності) нарахувати ПЗ з ПДВ на суму раніше відображеного ПК.

У разі ж якщо постачальник - неплатник ПДВ (або це не перше постачання для нього цього житла), то податкового кредиту у покупця не виникає, а отже, ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ нараховувати не потрібно.

 

Податок на нерухомість

Зверніть увагу, що після набуття права власності на нерухомість підприємство стає платником податку на нерухомість, оскільки до пп. 266.1.1 ПКУ юрособи, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, є платниками податку на нерухоме майно.

Об'єктом оподаткування є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в т. ч. його частка (пп. 266.2.1 ПКУ).

 

Бухгалтерський облік

В бухобліку така нерухомість відноситься до необоротних активів підприємства (основних засобів) групи «Будинки та споруди».

Придбання нерухомості в бухобліку відображається бухгалтерським записом за Дт субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів» та Кт субрахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками».

Далі перед початком використання такого майна, воно вводиться в експлуатацію (складається Акт введення в експлуатацію основних засобів), при цьому в бухобліку здійснюється запис: Дт 103 «Будинки та споруди» Кт 152.

Амортизаційні нарахування, а також інші витрати, які пов’язані з утриманням таких основних засобів, обліковуються на відповідному рахунку витрат в залежності від призначення такої нерухомості. Наприклад, якщо будинок використовується для адміністративних цілей (проживання працівників у відрядженні) доцільно обліковувати на рахунку 92. Зокрема, нарахування амортизації в бухобліку відображається бухгалтерським записом Дт 92 «Адміністративні витрати» Кт 131 «Знос основних засобів».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • ТОВ перестане відповідати вимогам Дія. Сіті: що з оподаткуванням в такому випадку?
    ТОВ є резидентом Дія. Сіті, платником податку на особливих умовах. Очікується, що в липні – вересні 2024 року ТОВ не відповідатиме вимогам Дія. Сіті по середньообліковій кількості працівників та по розміру середньої місячної винагороди працівників та гіг-спеціалістів. Але критерій ч. 4 ст. 5 Закону №1667 за 2024 рік дотримується. Коли ТОВ має перейти на загальну систему оподаткування?
    16.05.202414
  • Оподаткування процентів з позики, отриманої від нерезидента
    Підприємство – резидент України отримало процентну позику від нерезидента – пов’язаної особи (засновника, Кіпр). Чи потрібно платити податок на доходи нерезидента при виплаті процентів? Чи потрібно подавати звіт про контрольовані операції? Чи виникатиме податкова різниця?
    15.05.202419
  • Фізособа - нерезидент продає квартиру: які податкові наслідки?
    Громадянин Данії має у власності квартиру в Україні, планує продати її юрособі – резиденту України. За останні три роки не було жодних операцій з нерухомістю. Фізособа має РНОКПП та відкритий поточний рахунок в Україні. Як оподатковується така операція?
    15.05.202419
  • КІК надає послуги резидентам України: нюанси оподаткування
    Компанія зареєстрована в США. Засновник – юрособа, резидент України. Чи можуть клієнти з України (ФОП, юрособа) сплачувати за користування crm-системою на закордонний рахунок компанії США? Які звіти має подавати юрособа-резидент щодо компанії нерезидента?
    14.05.202428
  • Оподаткування допомоги мобілізованому спеціалісту резидента Дія. Сіті
    Резидент Дія. Сіті вирішив за власний кошт нараховувати спеціалісту щомісячно допомогу у розмірі зарплати. При дотриманні критеріїв оподаткування проводилося ПДФО (5%), ВЗ (1,5 %) та ЄСВ з МЗП. Як оподатковуватиметься допомога мобілізованому – як дохід у вигляді додаткового блага?
    13.05.202413