• Посилання скопійовано

Імпорт пального платником ЄП ІV групи: чи реєструватися платником акцизу?

Сільгосппідприємство, платник ЄП IV групи, має намір імпортувати дизельне пальне. Є ліцензія на зберігання ПММ, ставка акцизу на дизельне пальне – 0%. Чи потрібно реєструватися платником акцизного податку?

Відповідно до пп. 14.1.6 ПКУ, не є акцизним складом приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб’єкт господарювання - платник ЄП 4-ї групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Для неплатників ЄП 4-ї групи (приміром, якщо підприємство на загальній системі або платник ЄП 3-ї групи) діють інші критерії: не є акцизним складом приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб’єкт господарювання (крім платника ЄП 4-їгрупи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Тож якщо сільгосппідприємство – платник ЄП 4-ї групи  вписується в ці рамки, зокрема, щодо обсягів отримання пального на рік 10000 куб.м, воно не зобов’язане реєструвати акцизний склад, а отже, не зобов’язане реєструватись платником акцизного податку.

Відповідно до ст. 15 Закону №481, імпорт або експорт пального здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання, що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним. 

Отже, якщо у підприємства не виникає акцизний склад, і у нього є ліцензія на зберігання пального, то воно може імпортувати пальне для власних потреб на підставі такої ліцензії. При цьому реєструватись платником акцизного податку не потрібно. 

Додатково читайте про реєстрацію платником акцизного податку.

Зокрема, імпорт пального не є підставою для реєстрації платником акцизного податку. Акциз при імпорті пального сплачується при його ввезенні, а імпортери пального не повинні подавати декларацію акцизного податку (звісно, в тому разі, якщо у них немає інших підстав для її подання). Оскільки протягом дії воєнного стану ставка акцизного податку на дизельне пальне становить 0%, то акциз при його ввезенні не сплачується.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»

  • Приймати пальне на відповідальне зберігання можуть тільки платники акцизу з акцизними складами
    ФОП та ТОВ укладають договір відповідального зберігання пального. ТОВ зберігає пальне і має ліцензію на зберігання пального для власних потреб, але не зареєстроване платником акцизного подтаку та не має зареєстрованих акцизних складів. Чи може таке ТОВ приймати пальне на відповідальне зберігання? Що з акцизним податком?
    16.05.202410
  • Одночасне використання ємності для зберігання пального орендодавцем та орендарем: чи можливо?
    ТОВ придбало ємність (бочку) для зберігання пального та хоче передати в оренду її частину ФОПу. Ліцензія на зберігання пального у ТОВ є. Чи можна укласти договір оренди на частину ємності та спільно її використовувати? Чи потрібно ФОПу отримувати ліцензію на зберігання пального?
    14.05.202423
  • Відкрили міні-АЗС: отримуємо ліцензію на зберігання пального
    ТОВ є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального та є розпорядником акцизного складу. Пальне використовується виключно для власних потреб. Підприємство планує відкрити ще одну міні-АЗС, для заправки власного автотранспорту, за адресою, відмінною від адреси місця зберігання пального, зазначеного в наявній ліцензії. Також буде зареєстровано ще один акцизний склад. Чи необхідно внести зміни до чинної ліцензії, чи отримати нову? Чи обов’язково повинна бути вказана загальна місткість резервуарів в ліцензії на зберігання пального? Які документи подати для отримання ліцензії на зберігання пального та реєстрації ще одного акцизного складу?
    08.05.202419
  • Орендуємо авто: як списати пальне?
    У власності ТОВ та ФОП є автотранспорт. Між цими суб’єктами господарювання буде укладено договір оренди на такі транспортні засоби. ФОП як ФО є засновником ТОВ. Як в даному випадку списувати пальне?
    06.05.202497
  • Максимальна роздрібна ціна змінилася на нову партію тютюнових виробів: чи можна переоцінити попередню партію?
    Підприємство придбало для роздрібного продажу у листопаді 2023 р. партію сигарет, на пачці ціна - 80 грн. У квітні 2024 р. ціна на пачці відповідних марок сигарет - 90 грн. Чи має право підприємство здійснити дооцінку сигарет, придбаних в листопаді та продавати за МРЦ визначеною на основі даних квітня?
    01.05.20249