• Посилання скопійовано

Знищувати первинні документи без експертизи їхньої цінності забороняється

У липні 2009 року у державного підприємства була перевірка КРУ, а податкової перевірки комплексної не було (лише вибіркова). Документи у підприємства зберігаються з 2002 року. Чи можна їх знищити (крім останніх трьох років), чи лише від перевірки КРУ?

Запитання: У липні 2009 року у державного підприємства була перевірка КРУ, а податкової перевірки комплексної не було (лише вибіркова). Документи у підприємства зберігаються з 2002 року. Чи можна їх знищити (крім останніх трьох років), чи лише від перевірки КРУ? Що для цього потрібно? Здати ці документи в міський архів, чи власна комісія може списати? Можливо Ви знаєте організацію яка цим займається? Чи просто наказ на власну комісію і можна знищувати? Як законодавчо це все оформити?

Відповідь:

Термін зберігання документів, які утворюються під час діяльності установ, підприємств та організацій затверджено наказом Мінюсту України від  12.04.2012 р.  №578/5. Однак склад і строки зберігання документів, що створюються в організаціях певної  галузі або сфері діяльності, визначаються відомчими (галузевими) переліками документів зі строками їх зберігання, які затверджуються відповідними державними органами, центральними органами та установами за погодженням з Державною архівною службою України (далі – Укрдержархів).


Але навіть якщо строки зберігання певних документів вже було перевищено, забороняється знищувати документи без попереднього проведення експертизи їхньої цінності. Експертиза цінності документів в організаціях здійснюється згідно з Порядком, затвердженим постановою КМУ від 08.08.2007 р. №1004. 

У Порядку №578/5 крім видів та строків зберігання документів, до деяких з них (як правило, бухгалтерських) наведено помітку про те, що вони передаються на експертизу лише після проведення за ними податкової перевірки. Це означає, що питання про їх архивацію або знищення (утилізацію) навіть не буде розглядатися експертною комісією без наявності документу про те, що період, за який ці документи було складено, пройшов податкову перевірку. Якщо її ще не було, то платник податків має право її замовити у власній ДПІ (заява платника про проведення в нього перевірки є однією з підстав для позапланової документальної податкової перевірки). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Як надати копії дозвільних документів та/або звіту про використання води за формою № 2ТП-водгосп (річна)?
    Як платник податків, який подає податкову декларацію з рентної плати в електронному вигляді, може надіслати копії дозвільних документів та/або звіту про використання води за формою №2ТП-водгосп (річна)?
    08.05.202530
  • Як правильно писати в документах - ТОВ чи ТзОВ?
    Чи має значення як в документах писати: ТОВ чи ТзОВ? Контрагент стверджує це різне і не підписує документи
    06.05.20251 404
  • Чи можна скорочувати назву посади в первинних документах?
    Чи допускається скорочення повної назви посади при візуванні документів, зокрема, чи достатньо зазначити "Головний інженер" замість повної назви "Головний інженер виробничого відділу з фасування ЗЗР" у прибутковій накладній?
    06.05.20252 075
  • Скорочені назви в ТТН
    Чи обов’язково у ТТН у графі "місце складання" вказувати повну адресу, чи достатньо лише населеного пункту? Чи є порушенням скорочене зазначення організаційно-правової форми у найменуваннях сторін? Чи допускається запис у графі "Водій" лише прізвища та ініціалів? Чи є помилкою частковий запис маси брутто словами? Чи можуть такі заповнення ТТН призвести до штрафів?
    06.05.20251 731
  • Оформлення ТТН, якщо вантаж перевозиться від постачальника продавця до покупця
    Замовили товар у підприємства "А", яке працює з підприємством "В" на давальницьких умовах; у ТТН, виданій підприємством "А", як "Вантажовідправник" та "Пункт відвантаження" зазначено підприємство "В", а як "Вантажоотримувач" і "Перевізник" – підприємство "А", "Пункт розвантаження" – наша адреса, додано пункт про переадресацію вантажу на наше підприємство, а у графі "Здав" стоїть підпис і печатка підприємства "В", з яким у нас немає договірних відносин. Чи можемо ми прийняти таку ТТН для оформлення отримання товару?
    29.04.2025191