• Посилання скопійовано

Оформляем амортизацию расходов на приобретение МНМА

В ноябре приобретены (без НДС) принтер за 2833,33 грн и факс за 2406,30 грн, в декабре (без НДС) – материнская плата за 1244,12 грн, компютерная мышь за 218,75 грн и ноутбук за 5737,33 грн. После внесения изменений в приказ об учетной политике можно ли эти приобретения отнести к МНМА и списать в текущем году? Как это оформить документально?

Для составления документов можна использовать примеры, которые отражались в других материалах «Дебета-Кредита», даже давних. Например, здесь >>>

Ведь типовой формы такого приказа не существует, а правила его составления остаются одинаковыми вот уже много лет – меняются лишь нормы таких приказов. 

В бухгалтерском учете ПСБУ не установлен стоимостной критерий признания материального необоротного актива основным средством или МНМА – этот критерий (стоимость) устанавливает предприятие самостоятельно. 

Например, если в вашем приказе об учетной политике стоимостным критерием будет указана стоимость в 10000 грн, то все необоротные материальные активы, первоначальная стоимость которых будет ниже, автоматически будут признаны в бухучете МНМА. 

Амортизация расходов на приобретение МНМА осуществляется согласно п. 27 ПСБУ 7:  либо в размере 50% первоначальной стоимости при вводе в эксплуатацию и в размере 50% при списании, либо в размере 100% первоначальной стоимости сразу при вводе в эксплуатацию – в зависимости от того, какой из этих методов амортизации МНМА будет указан в приказе об учетной политике.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік та оподаткування списання заборгованості нерезиденту за поставку бракованого товару
    ТОВ відвантажило товар нерезиденту. Нерезидент виявив брак та написав лист-претензію щодо якості товару. За бракований товар оплати не буде. ТОВ погоджується з умовами претензії. Як правильно оформити дану операцію в обліку?
    10.09.202535
  • Облік робіт із встановлення охоронної сигналізації в адміністративному приміщенні підприємства
    Підприємство отримало від стороннього виконавця роботи із встановлення охоронної сигналізації у своєму адміністративному приміщенні, яке належить підприємству на праві власності і обліковується у складі основних засобів, як будівля. Як ці роботи відобразити в бухобліку?
    09.09.2025571
  • Бухгалтерський облік заохочень від банку
    ТОВ отримує від банку «Монобанк» заохочення у вигляді відсотка від суми виплаченої зарплати. Ці надходження мають призначення платежу «Виплата заохочення». Як правильно відобразити ці кошти в бухобліку та як вони впливають на оподаткування (ПДВ, єдиний податок, податок на прибуток)?
    08.09.202528
  • Як обліковувати штрафи за порушення ПДР лізингоотримувачем?
    Юрособа, платник податків на загальних підставах, взяла автомобіль у фінлізинг для здійснення госпдіяльності. Водії під час використання авто інколи порушували правила дорожнього руху, за що нараховувались штрафи лізингодавцеві. Лізингоотримувач компенсував лізингодавцю такі штрафи згідно з виставленим рахунком. Як лізингоотримувачу обліковувати таку операцію? Які її податкові наслідки?
    08.09.202520
  • Як відобразити запаси в обліку, якщо постачальник надає накладну несвоєчасно?
    Постачальник товарів - ФОП ненадав первинні документи. Будівельні матеріали відвантажив без первинних документів у липні 2025 р., а видаткові накладні виписав у серпні 2025 р. На наше прохання переписати липнем - відмовився.Будівельні матеріали, які ми отримали, використали у липні згідно з актами виконаних робіт і відомостів (роботи виконувались бюджетним організаціям за бюджетні кошти). Як нам бути в даному випадку?Як доказати використання будівельних матеріалів в липні,якщо ФОП виписав накладну в серпні?
    08.09.20251 056