• Посилання скопійовано

Купівля-продаж валюти: бухгалтерський облік

За умовами договору комісії, комісіонер зобов'язаний, у разі отримання інвалюти перерахувати виручку комітентові в гривнях. Як відобразити в бухобліку комісіонера курсові різниці від продажу валюти комітента?

Власником валюти, яка надходить на користь резидентів-посередників за договорами комісії є комітент. Уповноважені банки, які обслуговують власників цих коштів, здійснюють обов'язковий продаж надходжень в іноземній валюті (п. 2 Постанова НБУ від 03.06.2015 р. №354.

"Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України"). Відповідно  надходження в іноземній валюті на користь резидентів-посередників за договорами комісії не підлягають обов'язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України. Проте умовами договору встановлено, що обов'язковий продаж валюти, здійснює комісіонер і виручку від виконання договору комісії перераховує вже у гривнях.

Виключно наступного робочого дня після дня зарахування валюти на розподільчий рахунок, уповноважений банк зобов'язаний здійснити обов'язковий продаж а також і продаж решти валюти. Враховуючи, що статті балансу про грошові кошти є монетарними статтями, це означає, що на дату здійснення господарської операції  визначаються курсові різниці. 

Відповідно до п. 8 П(С)БО 21 курсові різниці від перерахунку грошових коштів в іноземній валюті та інших монетарних статей про операційну діяльність відображаються у складі інших операційних доходів (витрат). А враховуючи, що операційна діяльність, це також інші види діяльності, які не є інвестиційною чи фінансовою діяльністю, на думку автора курсові різниці слід відображати у складі інших операційних доходів — субрахунок 714 або операційних витрат — субрахунок 945

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202537
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025250
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202556