• Посилання скопійовано

Бухоблік капітального ремонту орендованих основних засобів в 2015 році не змінився

Підприємство з обсягом доходу більше 20 млн. грн. за 2014 р. в 2013 р. відремонтувало орендовані ОЗ. Вартість ремонту відображено на рахунку 117, а в податковому обліку створено об'єкт групи 5. Прийнято рішення амортизувати створені об'єкти 5 років, що дорівнює строку, на який підприємство взяло об'єкт в оренду. Як вести такий облік з 2015 р.?

Запитання: Підприємство з обсягом доходу більше 20 млн. грн. за 2014 р. в 2013 р. відремонтувало орендовані ОЗ (вартість кап. ремонту не відшкодовується орендарю ні одразу, ні при поверененні об'єкта оренди орендодавцю). Вартість ремонту відображено на рах. 117 та в податковому обліку створено об'єкт групи 5, прийнято рішення амортизувати створені об'єкти 5 років, що дорівнює строку, на який підприємство взяло об'єкт в оренду. Як треба вести такий облік починаючи з 2015 р. на рах. 117 та гр. 5? Якщо об'єкт оренди буде повернуто орендодавцю достроково, як недоамортизовану вартість відобразити в обліку орендаря? Чи буде мати орендар право на недоамортизовану частину ремонтів в складі витрат та чи потрібно визнати податкові зобов'язання з ПДВ в частині недоамортизованої вартості ремонтів?

Відповідь: Бухгалтерський облік капітального ремонту орендованих ОЗ в 2015 році не змінився. Отже, згідно із Інструкцією про застосування плану рахунків, витрати на проведення капітального ремонту ОЗ, який знаходиться в оперативній оренді, відображаються за субрахунком 117 "Інші необоротні матеріальні активи". Строк та метод амортизації такого ОЗ встановлює сам орендар. 

А ось в податковому обліку платників податку на прибуток відбулися зміни. Вести окремий податковий облік ОЗ повинні тільки ті з них, які мають проводити коригування фінансового результату до оподаткування, розрахованого в бухгалтерському обліку, на ті, які, зокрема, передбачені ст. 138 ПКУ. Проводити такі коригування повинні ті, у кого  річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний (податковий) період перевищує двадцяти мільйонів гривень. І до коригувань, передбачених ст. 138 ПКУ, зокрема належать: 


- збільшення фінрезультату на суму нарахованої в бухгалтерському обліку амортизації ОЗ;

- зменшення фінрезультату на суму розрахованої амортизації ОЗ відповідно до п. 138.3 ПКУ.

Тож, платник податку, який повинен проводити таке коригування фінрезультату, зобов’язаний нараховувати амортизацію ОЗ в окремому обліку, за правилами, встановленими п. 138.3 ПКУ. Зокрема, за ними і за п. 11 підр. 4 р. ХХ ПКУ, при розрахунку амортизації ОЗ балансова вартість ОЗ станом на 1 січня 2015 року має дорівнювати балансовій вартості таких активів, що визначена станом на 31 грудня 2014 року відповідно до статей 144 - 146 та 148 розділу III ПКУ у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. Отже, оскільки капітальний ремонт проведено в 2014 році і тоді було створено окремий ОЗ в групі 5, в 2015 році в податковому обліку цей об’єкт залишається в податковому обліку в групі 5 і амортизується відповідно до методу та строку амортизації, обраним платником податку. 

При поверненні орендованого ОЗ, частка вартості його капітального ремонту, яка на дату повернення не буде замортизована, потрапить до витрат орендаря (субрахунок 976 "Списання необоротних активів"). 

В податковому обліку такий орендар, якщо він повинен буде проводити корегування фінрезультату до оподаткування, повинен буде провести наступне корегування при такому списанні: 

- збільшення фінрезультату на суму залишкової вартості окремого об’єкта ОЗ, визначену в бухгалтерському обліку, при ліквідації такого об’єкта.;

- зменшення фінрезультату на суму залишкової вартості окремого об’єкта ОЗ, визначену з урахуванням положень ПКУ (тобто, різницю між первісною вартістю та нарахованою амортизацією в податковому обліку) при ліквідації такого об’єкта.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202517
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202532
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025242
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025930
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202547