• Посилання скопійовано

Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску

Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?

Оренда

Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону №157:

  • гарантійний внесок - сума коштів у розмірі, визначеному Порядком передачі майна в оренду, затвердженим КМУ, що вноситься потенційним орендарем об’єкта оренди для забезпечення виконання його зобов’язання щодо участі в аукціоні у вигляді грошових коштів на рахунок оператора електронного майданчика або у формі безвідкличної банківської гарантії у випадках, передбачених Порядком передачі майна в оренду, затвердженим КМУ;
  • реєстраційний внесок - сума коштів у розмірі 0,1 мінімальної заробітної плати, діючої станом на 1 січня поточного року, яка вноситься потенційним орендарем на відповідний рахунок оператора електронного майданчика за реєстрацію заяви на участь в аукціоні. Реєстраційний внесок не повертається потенційному орендарю, крім випадків, визначених КМУ.

Після закінчення аукціону сплачений потенційними орендарями гарантійний внесок повертається потенційним орендарям, які не стали переможцями аукціону, протягом 10 робочих днів з дня затвердження протоколу аукціону орендодавцем, крім випадків, визначених Порядком передачі майна в оренду (п. 10 ст. 13 Закону №157).

Тобто гарантійний внесок повертається, якщо потенційний орендар не став переможцем, на відміну від реєстраційного внеску.

Реєстраційний внесок – це плата за послуги організатора аукціону і в загальному порядку є об’єктом оподаткування ПДВ. Тому якщо організатор – платник ПДВ, то він складе і зареєструє ПН. Якщо такий реєстраційний внесок належить до державних платних послуг, то він може підпадати під пільгу і звільнятися від оподаткування ПДВ за пп. 197.1.18 ПКУ (лист ДФСУ від 25.01.2019 р. № 271/6/99-99-15-03-02-15/ІПК).

 

Відображення в обліку реєстраційного та гарантійного внеску за лот у вигляді права оренди державного або комунального майна

Зміст господарської операції

Дт

Кт

Сума

 

Реєстраційний внесок

Сплачено реєстраційний внесок за участь в аукціоні організатору

377

311

710,00

 

Нараховано ПДВ, організатор аукціону склав та зареєстрував ПН

641

644

118,33

 

Відносимо на витрати реєстраційний внесок. Витратний рахунок визначаємо відповідно до напряму використання об’єкта оренди

23, 91, 92, 93, 949

377

591,67

 

Нараховано ПДВ

644

377

118,33

 

Гарантійний внесок

 

 

 

 

Сплачено гарантійний внесок

377

311

120000,00

 

Відображено гарантійний внесок на позабалансовому рахунку

05

 

120000,00

 

Потенційного орендаря визнано переможцем, гарантійний внесок зараховано як передплату за оренду

371

377

120000,00

 

Податковий кредит з ПДВ

644

641

20000,00

 

Списано гарантійний внесок з позабалансового рахунка

-

05

120000,00

 

Нараховано оренду плату

23, 91, 92, 93, 949

631

100000,00

 

Податковий кредит з ПДВ

644

631

20000,00

 

Залік передплати

631

371

120000,00

 

Орендна плата за місяць складає 120000,00 грн. Реєстраційний внесок складає 1% від мінімальної зарплати на 01.01.2024 р.

Звертаємо увагу, що якщо об’єктом оренди є землі державної та комунальної власності, то в цьому випадку ПДВ на суму гарантійного внеску нараховано не буде і можна застосувати наступні проведення:

  • Дт 23, 91, 92, 93, 949 Кт 641 – нараховано орендну плату;
  • Дт 64 Кт 371 – суму гарантійного платежу зараховано в рахунок орендної плати.

 

Нерухомість

Беручи участь в аукціоні на придбання об’єкта нерухомості державної чи комунальної власності, учасник аукціону орієнтується на постанову КМУ від 06.06.2007 р. № 803.

Гарантійний внесок — спосіб забезпечення виконання учасником зобов’язань щодо участі в електронному аукціоні, згідно з яким користувач вносить суму для набуття статусу учасника електронного аукціону шляхом перерахування коштів на рахунок оператора електронного майданчика. Гарантійний внесок встановлюється в розмірі 10 відсотків стартової ціни лота та зазначається в оголошенні про проведення аукціону. Гарантійний внесок потім зараховується у вартість придбаного майна.

Реєстраційний внесок — грошові кошти, що вносяться за реєстрацію заяви на участь в електронному аукціоні особою, яка виявила намір взяти участь в електронному аукціоні на відповідний рахунок оператора електронного майданчика.

 

Відображення в обліку реєстраційного та гарантійного внеску якщо лот – нерухомість

Зміст господарської операції

Дт

Кт

Сума

 

Реєстраційний внесок

Сплачено реєстраційний внесок за участь в аукціоні організатору

377

311

1700,00

 

Нараховано ПДВ, організатор аукціону склав та зареєстрував ПН

641

644

283,33

 

Включаємо до первісної вартості об’єкта нерухомості реєстраційний внесок.

152

377

1416,67

 

Нараховано ПДВ

644

377

283,33

 

Гарантійний внесок

 

 

 

 

Сплачено гарантійний внесок

377

311

900000,00

 

Відображено гарантійний внесок на позабалансовому рахунку

05

 

900000,00

 

Учасник переміг в аукціоні, визнано дебіторську заборгованість продавця нерухомості

371

377

900000,00

 

Податковий кредит з ПДВ

641

644

150000,00

 

Списано гарантійний внесок з позабалансу

-

05

900000,00

 

Отримано нерухомість

152

631

10000000,00

 

Податковий кредит з ПДВ

644

631

150000,00

 

ПДВ, складено та зареєстровано ПН при передачі нерухомості

641

644

1850000,00

 

Сплачено за нерухомість з урахуванням гарантійного внеску

631

311

11100000,00

 

Взаємозалік

631

371

900000,00

 

Введено в експлуатацію нерухомість

10

152

10001416,67

 

Стартова ціна майна у прикладі 9000000,00 грн, ціна придбання 12000000,00 грн, реєстраційний внесок відповідно до п. 20 Постанови №803 становить 100 неоподатковуваних мінімумів, якщо вартість лота більше 1000000,00 грн.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Чи дисконтувати заборгованість, яка щорічно подовжується?
    Підприємство – резидент України отримало від нерезидента в 2019 році позику на один рік, яку потім щорічно подовжували, і яку планується повернути в 2024 році. Чи вважається заборгованість за такою позикою довгостроковою і чи слід її дисконтувати?
    Сьогодні 14:4510
  • Оренда паркомісць для працівників: облік та податки
    Юрособа орендує паркомісця у юрособи для працівників біля орендованого офісу. Як це провести в обліку? Чи є право на податковий кредит? Чи потрібно утримувати із працівників податки ПДФО, ВЗ та нараховувати ЄСВ?
    Сьогодні 12:048
  • Облік гарантійного ремонту експортованого обладнання
    Юрособа, платник податку на прибуток і ПДВ, мікропідприємство, виробник, експортувало обладнання. Згідно з контрактом на обладнання діє гарантія 12 місяців з дня відвантаження. Покупець виявив брак і повернув обладнання для гарантійного ремонту. Юрособа безоплатно зробила ремонт, замінила браковані деталі. Які особливості обліку та оподаткування?
    Сьогодні 10:1210
  • ТОВ отримує від фізособи маркетингові послуги з оплатою реклами у Facebook: як оформити та обліковувати?
    ТОВ, середнє підприємство, платник ПДВ та податку на прибуток, хоче замовити рекламу у Facebook. Сплачувати за рекламу буде фізоосба, яка надає ТОВ маркетингові послуги за ЦПД (ФОП у ФО немає), зі своєї гривневої картки. Чи може сплачувати за рекламу підприємства така фізособа своєю гривневою карткою в межах ЦПД? Якими документами, окрім акту наданих послуг за ЦПД, ТОВ може підтвердити ці витрати?
    03.05.202428
  • Наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію
    Як скласти наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію?
    03.05.202449