• Посилання скопійовано

Фінлізинг авто: хто сплачує транспортний податок та яку звітність подавати?

Юрособа на загальній системі оподаткування придбала авто у фінансовий лізинг. Чи потрібно ще додатково сплачувати якісь податки за таким авто (транспортний тощо) і чи потрібно подавати якісь звіти щодо купівлі транспортного засобу в лізинг? Чи треба це буде робити після того, як авто перейде у власність компанії?

Транспортний податок

Транспортний податок сплачує власник автомобіля – лізингова компанія, адже юридично право власності ще залишається за лізинговою компанією.

Теж саме роз’яснюють й податківці у підкатегорії 110.02, «ЗІР» (запитання:  «Хто є платником транспортного податку у разі передачі ЮО у фінансовий лізинг легкового автомобіля, зареєстрованого в Україні згідно з чинним законодавством?») у разі передачі транспортних засобів у фінансовий лізинг (оренду) платником транспортного податку є орендодавець (юридична чи фізична особа – власник легкового автомобіля) щодо транспортних засобів, зареєстрованих в Україні згідно з чинним законодавством. При цьому декларація з транспортного податку подається за місцем реєстрації об’єкта оподаткування протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а сплата податку здійснюється з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

 

На замітку!

Згідно з пп. 267.1.1 ПКУ платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до пп. 267.2.1 ПКУ є об’єктами оподаткування.

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

 

Таким чином, лише при дотриманні вищевказаних умов щодо виникнення об’єкта оподаткування транспортним податком (кількість років із дати випуску та середньоринкова вартість авто), після передачі права власності на ТЗ – якщо він є саме легковим авто, лізингоодержувачу-новому власнику авто слід сплачувати транспортний податок.

 

Форма №20-ОПП

У підкатегорії 116.11, «ЗІР» (запитання: «Чи потрібно подавати повідомлення за ф. № 20-ОПП ЮО, яка придбала (орендує) транспортний засіб для своїх господарських потреб або потреб відокремленого підрозділу (філії)?») зазначили: у разі придбання (оренди) юрособою транспортного засобу для своїх господарських потреб або потреб відокремленого підрозділу (філії) повідомлення за ф. № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після придбання (оформлення договору оренди) за основним місцем обліку такої юрособи. Про це ми зазначали тут.

Про доречність подання форми №20-ОПП у разі придбання ТЗ у фінлізинг ФОП-«загальносистемником» (ФОП є таким же СГ, як й звичайна юрособа, особливих правил для ФОП у цій ситуації не передбачено) ми говорили тут.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»