• Посилання скопійовано

Фінлізинг авто: хто сплачує транспортний податок та яку звітність подавати?

Юрособа на загальній системі оподаткування придбала авто у фінансовий лізинг. Чи потрібно ще додатково сплачувати якісь податки за таким авто (транспортний тощо) і чи потрібно подавати якісь звіти щодо купівлі транспортного засобу в лізинг? Чи треба це буде робити після того, як авто перейде у власність компанії?

Транспортний податок

Транспортний податок сплачує власник автомобіля – лізингова компанія, адже юридично право власності ще залишається за лізинговою компанією.

Теж саме роз’яснюють й податківці у підкатегорії 110.02, «ЗІР» (запитання:  «Хто є платником транспортного податку у разі передачі ЮО у фінансовий лізинг легкового автомобіля, зареєстрованого в Україні згідно з чинним законодавством?») у разі передачі транспортних засобів у фінансовий лізинг (оренду) платником транспортного податку є орендодавець (юридична чи фізична особа – власник легкового автомобіля) щодо транспортних засобів, зареєстрованих в Україні згідно з чинним законодавством. При цьому декларація з транспортного податку подається за місцем реєстрації об’єкта оподаткування протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а сплата податку здійснюється з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

 

На замітку!

Згідно з пп. 267.1.1 ПКУ платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до пп. 267.2.1 ПКУ є об’єктами оподаткування.

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

 

Таким чином, лише при дотриманні вищевказаних умов щодо виникнення об’єкта оподаткування транспортним податком (кількість років із дати випуску та середньоринкова вартість авто), після передачі права власності на ТЗ – якщо він є саме легковим авто, лізингоодержувачу-новому власнику авто слід сплачувати транспортний податок.

 

Форма №20-ОПП

У підкатегорії 116.11, «ЗІР» (запитання: «Чи потрібно подавати повідомлення за ф. №20-ОПП ЮО, яка придбала (орендує) транспортний засіб для своїх господарських потреб або потреб відокремленого підрозділу (філії)?») зазначили: у разі придбання (оренди) юрособою транспортного засобу для своїх господарських потреб або потреб відокремленого підрозділу (філії) повідомлення за ф. №20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після придбання (оформлення договору оренди) за основним місцем обліку такої юрособи. Про це ми зазначали тут.

Про доречність подання форми №20-ОПП у разі придбання ТЗ у фінлізинг ФОП-«загальносистемником» (ФОП є таким же СГ, як й звичайна юрособа, особливих правил для ФОП у цій ситуації не передбачено) ми говорили тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Калашян Катерина

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»

  • Які наслідки, якщо форма №20-ОПП подана на приміщення без оформленого права користування?
    Які податкові наслідки та відповідальність передбачені для фізособи-підприємця, платника єдиного податку ІІІ групи, що надає перукарські та косметологічні послуги у приміщенні без оформленого договору оренди, за умови, що для реєстрації ПРРО була подана форма №20-ОПП на це приміщення?
    15.09.202564
  • Подання "нульової" єдиної звітності за відсутності працівників
    Чи можна подавати лише головну форму Об'єднаної звітності та Додаток 1 без Додатка 4ДФ, якщо в ТОВ немає працівників, відсутні виплати, а Е-кабінет не дозволяє видалити пустий рядок в додатку 4ДФ, через що звітність не подається? Чи є законодавча норма, яка дозволяє не подавати Додаток 4ДФ за відсутності виплат?
    15.09.202567
  • Виправлення помилки в рядку 108 Податкового розрахунку
    У Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізосіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску не було проставлено відмітку про створення нового робочого місця в рядку 108 заголовної частини. Чи можливо подати уточнюючий розрахунок для виправлення цієї помилки і яка процедура такого виправлення?
    12.09.202543
  • Відображення ЦПХ у єдиній звітності
    Чи потрібно включати фізичних осіб, які виконують роботи/надають послуги за договорами цивільно-правового характеру, до рядка 103 "Кількість працівників" в Єдиної звітності з ЄСВ, ПДФО та військового збору?
    11.09.202574
  • Заповнення форми №20-ОПП при закритті об'єкта
    Як правильно заповнити графу 16 (помітка про взяття на облік за неосновним місцем обліку) форми №20-ОПП при закритті об'єкта (припинення договору оренди), який раніше був зареєстрований як об'єкт за неосновним місцем обліку? Чи потрібно дублювати позначку "+" у цій графі?
    10.09.202555