Реєстрація витратомірів та рівнемірів відбувається шляхом подання Довідки, форма якої затверджена наказом Мінфіну №944. Для первинної реєстрації витратомірів та рівнемірів подається довідка з ознакою «основна» (реквізит 01.1) в електронному вигляді. На кожний акцизний склад подається окрема довідка.
При поданні основної довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри з метою наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального платником податків заповнюються всі таблиці вказаної довідки. Більш докладно про це написано у "ЗІР", категорія 114.11.02, питання: «Які таблиці основної довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри обов’язково повинні бути заповнені, з метою наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі?».
Власне інформація про витратоміри та рівнеміри наводиться у таблицях 1 і 2 Довідки. Звертаємо увагу, що тип події у реквізитах 08.11 та 09.06 обирається «встановлення рівноміра на резервуар» або «введення в експлуатацію витратоміра» відповідно.
Відповідно до пп. 230.1.3 ПКУ розпорядники акцизних складів, що використовують пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснюють операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, зобов’язані на кожному акцизному складі формувати дані про обсяги обігу пального за звітний календарний місяць та фактичні залишки пального станом на перший та останній дні такого місяця у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15°С.
На сьогодні наказом МФУ №944 затверджено лише форму Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального. Тобто спеціальної форми, яка подається за місяць, на сьогодні ще не маємо.
Ймовірно, Мінфін може затвердити окрему форму довідки для щомісячного звітування, або внесе зміни в наявну форму для добового звітування. Наразі єдиним виходом ми бачимо лише використання наявної добової форми, але із заповненням даних за звітний місяць. З цього питання варто дочекатися офіційних роз’яснень податківців або направити їм запит на індивідуальну податкову консультацію відповідно до ст. 52 ПКУ.
Зауважимо, що відповідальність, встановлена пп. 128-1.3 ПКУ за неподання електронних документів з акцизних складів, на яких розташовані резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, теж починає застосовуватися з 01.04.2020 року (абз. 3 п. 25 підрозділу 5 розділу ХХ ПКУ). Відповідальність полягає у накладенні штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.
Дані про фактичні залишки пального на перший та останній дні календарного місяця та про обсяг обігу пального за звітний календарний місяць формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітному календарному місяці, але не пізніше 23 години 59 хвилин останнього дня звітного календарного місяця, до початку здійснення операцій з обігу пального у наступний день, та подаються до податкового органу не пізніше 15 к.д., що настають за останнім днем звітного календарного місяця (пп. 230.1.3 ПКУ).
З 1 квітня 2020 року у підприємства повинні бути встановлені та зареєстровані витратоміри та рівнеміри, і показники довідки будуть формуватися виключно на підставі даних цих приладів. Також з 1 квітня не можна відпускати пальне до реєстрації витратомірів та рівнемірів. Відповідно, це стосується і серпня 2020 року – тобто у серпні до реєстрації лічильників не можна відпускати пальне.
Щодо автоматичного зіставлення показників обігу пального читайте тут та тут.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити