• Посилання скопійовано

Визначаємо дату виникнення податкових зобов’язань з ПДВ на митній території України

Як правильно визначити дату виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг на митній території України?

Запитання: За договором поставки умови оплати вказуються в специфікаціях, які є невід'ємною частиною договору. Наприклад, специфікація на 1000,00 грн, 5 шт. товару. Передоплата 50% протягом 5-ти днів після дати підписання специфікації, післяоплата 50% протягом 5-ти днів після дати поставки. На передоплату постачальник виписав податкову накладну на 2,5 шт. (0,5 х 5) товару 500,00 грн, наприклад в серпні. Також в серпні пізніше було відвантажено 4 шт. товару на суму 800,00 грн. Була виписана податкова накладна на 400,00 грн. на 2 шт. товару (0,5 х 4шт.). В вересні було оплачено 400,00 грн згідно умов договору. Покупець наполягає на тому, що треба було виписати податкову не на 400,00 грн, а на 300,00 грн (1,5 шт.). Дійсно, якщо не брати до уваги специфікацію, то більша сума 800,00 і зарахувати всю передоплату. У вересні тоді хочуть, щоб була виписана податкова накладна на 100,00 грн (в момент після оплати, в нашому випадку то 400,00 грн) і коли вже реалізуємо останню позицію товару на 200,00 грн треба виписати податкову на 100,00 грн. Як дійсно буде правильно?

Відповідь: Вважаємо, що перш за все Ви повинні керуватись нормами ПКУ, що до податкового обліку ПДВ, а вже потім всіма додатковими умовами, що були оформлені Вами юридично, звісно, якщо ці додаткові умови не суперечать діючому податковому законодавству.

А відтак, згідно п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів (послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:


а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

А це значить, що правий Ваш покупець. У Вас податковий облік ПДВ повинен відбуватись наступним чином:

1. Отримано по передню оплату згідно договору поставки. - В день зарахування коштів складено податкову накладну на суму отриманої оплати.

2. Відвантажено товари в рахунок отриманої попередньої оплати. – В день відвантаження у Вас також виникають податкові зобов’язання, але частина їх «перекривається» вже складеною податковою накладною на попередню оплату. Тому у Вашому, якщо розглядати Ваш приклад, то скласти податкову накладну потрібно тільки на 300 грн.

3. Далі відбувається закриття заборгованості, шляхом перерахування 400 грн. Частина цих коштів, а саме 100 грн., є надміру перерахована сума, а себто попередня оплата. Тому на дату отримання цієї оплати складаємо податкову накладну на суму 100 грн. (з Вашого прикладу).

4. Коли буде здійснено останнє відвантаження згідно цього договору поставки, то на дату відвантаження (якщо ця подія станеться раніше оплати) Ви складаєте ще одну податкову накладну на останні 100 грн.      

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Дрючин Дмитро

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Побутова техніка на підприємстві: що з ПДВ?
    ТОВ-платник податку на прибуток та ПДВ взяло в оренду у фізособи офісне та складське приміщення (в т ч. кухню). ТОВ придбало побутову техніку та меблі для кухні, зокрема, витяжку, пральну машину, сушарку, холодильник, газову поверхню, шафу електричну) та в офіс кондиціонер. Чи необхідно нараховувати ПЗ з ПДВ при придбанні побутової техніки?
    17.05.202427
  • Продали корпоративні права: що з ПДВ?
    Підприємство продало корпоративні права в іншій юрособі. Чи є ця операція об’єктом оподаткування ПДВ? Як відобразити цю операцію в декларації з ПДВ?
    16.05.202423
  • Компенсації витрат з плати за землю: що з ПДВ?
    Підприємство продало майно, яке знаходиться на частині земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні. До моменту поділу цієї ділянки і передачі в оренду підприємство виставлятиме покупцеві рахунок на компенсацію витрат з плати за землю. Чи оподатковується така операція ПДВ?
    15.05.202412
  • Громадська організація отримала безкоштовний доступ до CRM-системи від нерезидента: що з ПДВ?
    Громадська організація планує укласти договір з ФОПом щодо налаштування та підтримки CRM-системи. Компанія-нерезидент (США) безкоштовно надає організації доступ до CRM-системи. Які податкові наслідки цих операцій?
    14.05.202414
  • Коли спливає строк на відображення ПК?
    Протягом березня-липня 2022 р. підприємство придбавало за готівку пальне, суми в чеках більше 240 грн, ПН не виписувалося, ПДВ зависло на субрахунку 644. Окрім того, є завислі суми ПДВ, без ПН, за період з 2019 по 2021 рр. Коли такі суми ПДВ можна списати до складу витрат (Дт 949 Кт 644)?
    13.05.202468