Запитання: За договором поставки умови оплати вказуються в специфікаціях, які є невід'ємною частиною договору. Наприклад, специфікація на 1000,00 грн, 5 шт. товару. Передоплата 50% протягом 5-ти днів після дати підписання специфікації, післяоплата 50% протягом 5-ти днів після дати поставки. На передоплату постачальник виписав податкову накладну на 2,5 шт. (0,5 х 5) товару 500,00 грн, наприклад в серпні. Також в серпні пізніше було відвантажено 4 шт. товару на суму 800,00 грн. Була виписана податкова накладна на 400,00 грн. на 2 шт. товару (0,5 х 4шт.). В вересні було оплачено 400,00 грн згідно умов договору. Покупець наполягає на тому, що треба було виписати податкову не на 400,00 грн, а на 300,00 грн (1,5 шт.). Дійсно, якщо не брати до уваги специфікацію, то більша сума 800,00 і зарахувати всю передоплату. У вересні тоді хочуть, щоб була виписана податкова накладна на 100,00 грн (в момент після оплати, в нашому випадку то 400,00 грн) і коли вже реалізуємо останню позицію товару на 200,00 грн треба виписати податкову на 100,00 грн. Як дійсно буде правильно?
Відповідь: Вважаємо, що перш за все Ви повинні керуватись нормами ПКУ, що до податкового обліку ПДВ, а вже потім всіма додатковими умовами, що були оформлені Вами юридично, звісно, якщо ці додаткові умови не суперечать діючому податковому законодавству.
А відтак, згідно п. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів (послуг) вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
А це значить, що правий Ваш покупець. У Вас податковий облік ПДВ повинен відбуватись наступним чином:
1. Отримано по передню оплату згідно договору поставки. - В день зарахування коштів складено податкову накладну на суму отриманої оплати.
2. Відвантажено товари в рахунок отриманої попередньої оплати. – В день відвантаження у Вас також виникають податкові зобов’язання, але частина їх «перекривається» вже складеною податковою накладною на попередню оплату. Тому у Вашому, якщо розглядати Ваш приклад, то скласти податкову накладну потрібно тільки на 300 грн.
3. Далі відбувається закриття заборгованості, шляхом перерахування 400 грн. Частина цих коштів, а саме 100 грн., є надміру перерахована сума, а себто попередня оплата. Тому на дату отримання цієї оплати складаємо податкову накладну на суму 100 грн. (з Вашого прикладу).
4. Коли буде здійснено останнє відвантаження згідно цього договору поставки, то на дату відвантаження (якщо ця подія станеться раніше оплати) Ви складаєте ще одну податкову накладну на останні 100 грн.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити