• Посилання скопійовано

Податкова накладна: виправляємо помилки

Як можна виправити помилку у податковій накладній в 2015 році, яка зареєстрована в Єдиному реєстрі (виписана не на того покупця)? Якщо за допомогою додатка 2, то яка повинна бути причина коригування?

Запитання: Как можно исправить ошибку в налоговой накладной в 2015 году , которая зарегистрирована в ЕГРНН (выписана не на того покупателя)? Если с помощью приложения 2, то какая должна быть причина корректировки?

Какие последствия для покупателя на которого она выписана, как он должен регистрировать приложение 2? Что он должен отображать в декларации по НДС?

Відповідь: Враховуючи умови запитання виправлення помилки буде пов'язано із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг. Фактично продавцю потрібно анулювати податкову накладну помилково виписану на іншого контрагента. Зауважимо, що офіційних роз'яснень з приводу виправлення таких ситуацій наразі немає, тому будемо виходити із власних міркувань.

Враховуючи вимоги Постанови КМУ від 16.10.2014 р. №569 (про електронне адміністрування ПДВ) та Постанови КМУ від 29.12.2010 р. №1246 (про порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних) “мінусові” розрахунки коригування підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі отримувачами. І це підтверджує п. 22 Порядку № 957 (затверджений наказом Мінфіну від 22.09.2014 р. №957): якщо передбачається зменшення суми компенсації, розрахунок коригування підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних отримувачем. Для цього постачальник у верхній лівій частині розрахунку робить помітку "X", та надсилає отримувачу. Розрахунок коригування складається у загальному порядку: вартісні показники зазначаються з мінусом, у графі “причина коригування”, на думку автора слід зазначити “виправлення помилки” (адже такий розрахунок не буде відображатись у деклараціях сторін, пояснення далі). Накладання електронних цифрових підписів посадових осіб постачальника та отримувача здійснюється у порядку, визначеному законодавством. 

Згідно абз. 6 п. 5 Постанови КМУ № 1246: ”Під час реєстрації розрахунку коригування отримувачем (покупцем) товарів (послуг) у разі, коли передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів (послуг) на користь їх постачальника (продавця), постачальник (продавець) після складення розрахунку коригування накладає електронний цифровий підпис відповідно до абзаців другого - четвертого цього пункту та надсилає такий розрахунок отримувачу (покупцю), який накладає на нього власний електронний цифровий підпис у порядку, передбаченому для постачальника (продавця). ” Накладається електронний цифровий підпис у такому порядку: першим - електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника; другим - електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки (за наявності). При виконанні зазначених дій отримувачем здійснюється реєстрація розрахунку коригування в Єдиному реєстрі, що дозволяє постачальнику за датою виникнення податкових зобов'язань виписати дійсному покупцю податкову накладну.

Відображати коригування у деклараціях з ПДВ, на думку автора не потрібно. Отримувач невірно складеної податкової накланої не має жодних підстав відображати цей документ у складі податкового кредиту, як наслідок і показувати коригування через рядок 16. Постачальник у складі податкових зобов'язань відображає вірно виписану податкову накладну.

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024955
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202429
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202429
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20249275
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202435