Відповідно до п. 46.2 ПКУ, платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
Ця норма існує вже кілька років, і платники податку на прибуток подавали фінансову звітність до податкових органів окремо від податкової звітності з податку на прибуток, проте в ті ж самі строки.
Свого часу існували різні думки щодо наявності відповідальності за неподання або несвоєчасне подання фінзвітності у вигляді фінансового штрафу, що застосовується при неподанні або несвоєчасному поданні податкової декларації.
Але згодом, ще в 2012 р., наказом ДПС України від 22.11.2012 р. №1047/479 була затверджена узагальнююча податкова консультація, в якій у відповіді на запитання про відповідальність платника податку на прибуток за неподання фінзвітності вказувалося на наявність адміністративної відповідальності за ст. 164-2 КпАП — порушення законодавства з фінансових питань. Вказувалося також на те, що податкові органи не уповноважені складати протоколи про такі адміністративні правопорушення, адже складання протоколів і розгляд відповідних справ віднесено до компетенції ДФІ (державної фінансової інспекції).
Постановою Кабміну від 28.10.2015 р. №868 передбачено реорганізацію ДФІ шляхом перетворення в Державну аудиторську службу. Однак за час з моменту прийняття згаданої узагальнюючої податкової консультації в КпАП нічого не змінилося, і стаття 164-2 на сьогодні є, по суті, «мертвою нормою», адже подання фінзвітності до ДФІ законом не передбачено (крім суб'єктів, які підпорядковані їй як органу управління державною власністю).
Отже, можна зробити висновок, що для широкого загалу суб'єктів господарювання не передбачено відповідальності за неподання або несвоєчасне подання фінзвітності до податкових органів. Не передбачено й адміністративних штрафів для посадових осіб платника податків за таке правопорушення.
Слід, однак, звернути увагу на те, що є всі підстави вважати, що організаційна схема подання фінзвітності до податкових органів дещо зміниться.
Річ у тому, що нова форма декларації, затверджена наказом Мінфіну від 20.10.2015 р. №897, що використовується і як уточнюючий розрахунок (за умови проставлення відповідної позначки), в кінці містить позначки про одночасне подання форм фінансової звітності у вигляді додатків. Оскільки ПКУ передбачає саме одночасне подання фінзвітності, на нашу думку, існує ризик, що в майбутньому податкові органи робитимуть спроби не визнавати декларацією подану податкову звітність з податку на прибуток за відсутності доданої звітності з підстав її неповноти — відсутності додатків. Таким чином, платники податку на прибуток не зможуть уникнути подання фінансової звітності разом зі згаданою декларацією. Проте наразі відповідної практики немає, адже нова форма декларації застосовуватиметься за період 2015 р. вперше.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити