• Посилання скопійовано

Витрати на транспортування товарів: обліковуємо правильно

Підприємство орендує авто та списує бензин раз в кінці місяця на підставі подорожніх листів. За один день водій може здійснити доставку матеріалів від постачальника, відвантажити готову продукцію покупцеві та в адміністративних цілях. Чи можна відносити всю суму на рахунок 93?

Запитання: Підприємство має в оренді автомобіль та списує бензин один раз в кінці місяця на підставі подорожніх листів. За один день (в одному подорожньому листі) водій може здійснити доставку матеріалів від постачальника, відвантажити готову продукцію покупцеві та в адміністративних цілях. Чи можна відносити всю суму на рахунок 93 "Витрати на транспортування, перевалку, транспортно-експедиційні й інші послуги, пов'язані із транспортуванням продукції (товарів)"?

Відповідь: Витрати на транспортування, перевалку, транспортно-експедиційні та інші послуги, пов’язані із транспортуванням продукції (товарів) є складовою витрат на збут (п.19 П(С)БО 16 «Витрати»). Обліковувати виключно всі транспортні витрати за рахунком 93 є неправильним, що може привести до викривлення даних бухобліку, оскільки вони мають бути розподілені в залежності від напряму використання автомобіля. Тобто доставка матеріалів від постачальника є складовою собівартості (п. 9 П(С)БО 9 «Запаси»), транспортування готової продукції покупцеві – витрати на збут (п.19 П(С)БО 16 «Витрати»), використання автомобіля в адміністративних цілях – адмінвитрати (п.18 П(С)БО  16 «Витрати»).


Розподіл транспортних витрат необхідно здійснити згідно з базою розподілу, визначеною підприємством при формуванні облікової політики. Як правило, це є кілометраж. Таким чином, транспортні витрати будуть враховані в правильному напрямі, а дані бухобліку будуть достовірними. 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202515
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202512
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202518
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202522
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025293