• Посилання скопійовано

Операцій з придбання товарів: бухоблік

Як відобразити в бухобліку операції з нарахування податкового зобов'язання при придбанні товарів, послуг, необоротних активів для повного або часткового використання в операціях зазначених у підпунктах а-г п.198.5 ст.198 ПКУ?

Почнемо с того, що Ви повинні визначитись яку суму ПДВ Вам потрібно нарахувати у зв’язку із застосуванням п.198.5 ПКУ, тобто визначити базу на яку буде нараховано ПДВ байдуже за якимось одним із підпунктів цього пункту або за всіма одразу від «а» до «г».  Коли ця сума за підсумками звітного періоду буде визначена на неї Ви робите проводку Дт 643 «Податкове зобов’язання» Кт 641/ПДВ «Розрахунки по податках». Звісно, що сплата нарахованого таким чином податку повинна відобразитись у Вас проводкою Дт 641/ПДВ «Розрахунки по податках» та Кт 315 «Спеціальні рахунки у національній валюті». 


Далі у нас залишилось дебетове сальдо по рахунку 643 «Податкове зобов’язання», яке повинно збільшити первісну (балансову) вартість оборотного чи необоротного активу, в залежності від того, що Ви використовували не в господарській діяльності:

• якщо це були запаси, то згідно п.9 ПСБО 9 «Запаси» до первісної вартості запасів зараховують суми непрямих податків у зв'язку з придбанням запасів, які не відшкодовуються підприємству (в Вашому випадку ПДВ – це непрямий податок, який фактично не відшкодовується). Тому, робимо проводку Дт 20 «Виробничі запаси» (або можливо Дт 22  «МШП») Кт 643 «Податкове зобов’язання» 

• якщо це були основні засоби, то згідно п.8 ПСБУ 7 «Основні засоби» до первісної вартості основних засобів зараховують суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) основних засобів (якщо вони не відшкодовуються підприємству). Тому, робимо проводку Дт 10 «Основні засоби» (або можливо 11 «Інші необоротні активи») Кт 643 «Податкове зобов’язання». 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Дрючин Дмитро

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202548
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202553
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202539
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025260
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202558