• Посилання скопійовано

Відображаємо в бухобліку операції на електронному ПДВ-рахунку

Який порядок відображення коштів на електронному рахунку в бухобліку? Які бухгалтерські проведення та з якими рахунками кореспондує електронний рахунок?

Для бухобліку коштів на рахунках електронного адміністрування ПДВ уведено новий субрахунок. Наказом Мінфіну від 18.06.2015 р. N573 внесено зміни до Інструкції N291 (які набрали чинності з 24.07.2015 р.). Відповідно до цих змін рахунок 31 «Рахунки в банках» доповнено субрахунком «315 «Спеціальні рахунки в національній валюті». Субрахунок 315 призначений для обліку коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритому платнику податку в Казначействі, а також на інших спеціальних рахунках, відкритих у банку та/або органі Казначейства відповідно до законодавства, тощо.


Цей субрахунок використовується виключно для обліку коштів на ПДВ-рахунку і не контролює суму ПДВ, на яку платник податку може зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування.

Операції на електронному ПДВ-рахунку відображаються такими проведеннями:

Д-т 315 К-т 311 — перерахування коштів з поточного рахунку на електронний ПДВ-рахунок. Підставою для такого проведення будуть дані виписки з поточного рахунку платника податку;

Д-т 641/ПДВ К-т 315 — списання коштів з електронного рахунку на оплату податкових зобов’язань з ПДВ (за результатом декларації з ПДВ). Єдиною підставою для такого проведення на сьогодні є дані відповіді податківців на електронний запит щодо стану рахунку в системі електронного адміністрування.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202546
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202552
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202537
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025254
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202557