• Посилання скопійовано

Відображаємо в бухобліку операції на електронному ПДВ-рахунку

Який порядок відображення коштів на електронному рахунку в бухобліку? Які бухгалтерські проведення та з якими рахунками кореспондує електронний рахунок?

Для бухобліку коштів на рахунках електронного адміністрування ПДВ уведено новий субрахунок. Наказом Мінфіну від 18.06.2015 р. N573 внесено зміни до Інструкції N291 (які набрали чинності з 24.07.2015 р.). Відповідно до цих змін рахунок 31 «Рахунки в банках» доповнено субрахунком «315 «Спеціальні рахунки в національній валюті». Субрахунок 315 призначений для обліку коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритому платнику податку в Казначействі, а також на інших спеціальних рахунках, відкритих у банку та/або органі Казначейства відповідно до законодавства, тощо.


Цей субрахунок використовується виключно для обліку коштів на ПДВ-рахунку і не контролює суму ПДВ, на яку платник податку може зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування.

Операції на електронному ПДВ-рахунку відображаються такими проведеннями:

Д-т 315 К-т 311 — перерахування коштів з поточного рахунку на електронний ПДВ-рахунок. Підставою для такого проведення будуть дані виписки з поточного рахунку платника податку;

Д-т 641/ПДВ К-т 315 — списання коштів з електронного рахунку на оплату податкових зобов’язань з ПДВ (за результатом декларації з ПДВ). Єдиною підставою для такого проведення на сьогодні є дані відповіді податківців на електронний запит щодо стану рахунку в системі електронного адміністрування.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Допомога від Mercy Corps для ФОП-ВПО: оподаткування та облік
    Чи включається до доходу та чи оподатковується цільова благодійна допомога, отримана ФОП-"єдиноподатником" ІІ групи (який є ВПО) на свій підприємницький рахунок від іноземної неурядової організації "Mercy Corps", яка відобразила цю виплату в звітності з ознакою доходу "190"?
    07.07.202511
  • Облік безоплатно отриманого акційного товару
    Підприємство в рамках акції отримало від постачальника товар з нульовою вартістю для подальшого продажу. Як коректно оприбуткувати такий безоплатно отриманий товар у бухгалтерському обліку? Як відобразити в бухобліку його подальшу реалізацію?
    03.07.202520
  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202534
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025252
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.20251 004