• Посилання скопійовано

Помилка у реєстрі податкових накладних виправляється методом «сторно»

Як виправити помилку при заповненні реєстру виданих та отриманих податкових накладних (мається на увазі не єдиний реєстр податкових накладних, а звичайний, копія якого подана в ДФС) за листопад 2014 р., виявлену в квітні 2015 р.?

Виправлення помилок у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних відбувалося або в реєстрі за той звітний період, у якому знайдено помилку, або в реєстрі за той звітний період, за який було подано уточнюючий розрахунок. З 01.01.2015 р. норму п. 201.15 ПКУ змінено, вимоги щомісяця подавати у складі декларації з ПДВ копії реєстрів в електронній формі немає. Відповідно якщо помилку виявлено у квітні 2015 р. подати копію виправленого реєстру за місяць минулого року є неможливим. 

Проте, Порядок №958 (наказ Мінфіну від 22.09.2014 р. №958 "Про затвердження форми реєстру виданих та отриманих податкових накладних та порядку його ведення") залишається чинним. Згідно п. 1 Порядку №958 виправлення помилки в реєстрі здійснюється методом "сторно" за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення такої помилки. Коригування помилкових записів у реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів.


Порядок виправлення помилок у первинних документах та облікових регістрах встановлено Положенням №88 (наказ Мінфіну від 24.05.95 N 88). Відповідно до п. 4.6 Положення №88 виправлення помилок у документах і регістрах, що створені у формі електронного документа, здійснюється відповідно до законодавства. Зауважимо, що процедура виправлення помилок в електронних документах законодавством не визначена. І як повідомляється у листі Мінфіну від 14.01.2011 р. N 31-34020-07-27/23-8665/89: “виправлення помилок минулих звітних періодів у регістрах бухгалтерського обліку, що створені у формі електронного документа, може здійснюватися у порядку, передбаченому зазначеним Положенням (Положення №88, від ред) для виправлення помилок в регістрах, що створені на паперових носіях”. Помилки в облікових регістрах за минулий звітний період виправляються способом сторно. Цей спосіб передбачає складання бухгалтерської довідки. Довідка має наводити причину помилки, посилання на документ, у якому її зробили. Довідка підписується працівником, який склав документ, та після її перевірки — головним бухгалтером. 

Рекомендуємо скористатись наведеним вище способом виправлення, адже ст. 163-1 КпАП встановлює відповідальність у вигляді адмінштрафу. Порушення порядку ведення податкового обліку тягне за собою накладення штрафу у розмірі від 5 до 10 нмдг (від 85,00 до 170,00 грн). 

 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Дата складання РК до ПН, за операцією з отримання передоплати за товар, при зміні місця відвантаження за межі митної території
    Якщо на дату отримання передоплати за товар, відвантаження якого нерезиденту планувалось на митній території України, складено ПН, але надалі у зв’язку зі зміною умов договору товар буде вивезено за межі митної території України, РК складається на дату зміни призначення передоплати
    04.07.202525
  • Помилка в назві контрагента у податковій накладній
    У зареєстрованій податковій накладній допущено помилку в організаційно-правовій формі контрагента (вказано «ТОВ» замість «ПрАТ»). Який порядок виправлення такої помилки, якщо вона не впливає на суму компенсації? Чи потрібно складати розрахунок коригування і як його правильно оформити в цій ситуації?
    03.07.2025365
  • Коли потрібно коригувати ПН на будівельні роботи?
    Підприємство замовило генпідряднику будівництво нового приміщення. За умовами договору були здійснені часткові оплати у розмірі 15%, 45% та 30% вартості послуг, на які отримували ПН. Додатковою угодою від 10.06.2025 р. внесли зміни до договору, де погодили збільшення вартості робіт. 11.06.2025 р. оплатили ще частину, отримали ПН. Коли постачальник має виписати РК на зміну ціни?
    03.07.2025115
  • Термін для податкового кредиту при запізнілій реєстрації ПН
    Вхідну податкову накладну (ПН) складено 08.05.2024. Її реєстрацію в ЄРПН було зупинено та фактично здійснено лише 12.08.2024. Чи має підприємство право включити цю ПН до складу податкового кредиту у червні 2025 року, враховуючи, що 365 днів з дати її складання вже минули?
    03.07.2025580
  • Відшкодування збитків від замовника: ПДВ та документи
    Перевізник (платник ПДВ) отримує від замовника компенсацію за пошкодження автомобіля під час розвантаження. Як правильно оформити цю операцію? Чи виникають податкові зобов'язання з ПДВ на суму відшкодування? Яке формулювання вказати в рахунку та якими первинними документами (претензія, акт) підтвердити таку операцію для обох сторін?
    03.07.2025166