• Посилання скопійовано

Питання щодо складання довідок ліквідованим підприємством не врегульоване

Фізособа працювала у 2013 році у ФОП на 2 групі. В січні 2014 року ФОП офіційно зупинило роботу. Працівнику потрібна довідка про доходи за 2013 рік в податкову. Що робити в такому випадку? Чи може ліквідоване ФОП надавади довідки в 2014 році за 2013 рік?

Чинним законодавством це питання (в частині складання таких довідок ФОП, який припинив підприємницьку діяльність) не врегульоване. 

Мінюст України наказом від 12.04.2012 р. №578/5 затвердив Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів. Цей Перелік є нормативно-правовим актом, призначеним для використання всіма юрособами при визначенні строків зберігання документів,  їх відборі на постійне та тривале (понад 10 років) зберігання (далі – архівне зберігання) або для знищення. Цей Перелік може використовуватися також фізичними особами – підприємцями. Тобто, він не є обов’язковим для виконання підприємцями, але оскільки в частині розрахунків із працівниками часто виникають подібні звернення до підприємців, все ж таки краще цього документу дотримуватися. 


 

Зазначений Перелік передбачає, що документи, які створюються під час діяльності юросіб, підлягають експертизі цінності. Вона проводиться експертними та експертно-перевірними комісіями за участю власника документів або уповноваженої ним особи, у порядку, затвердженому постановою КМУ від 08.08.2007 р. №1004. Ліквідація юрособи при відсутності правонаступників – це підстава для обов’язкового проведення даної експертизи документів, які накопичилися за період діяльності. На підставі рішення комісії документи або знищуються, або передаються до Національного архівного фонду. Відомості про нараховану зарплату працівників – це документи, які обов’язково передаються до Національного архівного фонду. 

А після цього, згідно із ст. 18 Закону України „Про Національний архівний фонд та архівні установи” від 24.12.1993 р. №3814-ХІІ, архівні установи  у  порядку,   визначеному   законодавством, надають  документи  Національного архівного фонду для користування фізичним та юридичним  особам,  створюють  для  цього  відповідний довідковий  апарат;  видають архівні довідки,  копії документів та іншим шляхом  задовольняють  запити  фізичних  і  юридичних  осіб; повідомляють про документи,  в яких містяться відомості, що можуть бути   використані   державними   органами  і  органами  місцевого самоврядування  та  іншими заінтересованими сторонами; публікують, експонують  та  в  іншій  формі популяризують архівні документи, а також виконують інші функції, спрямовані на ефективне використання відомостей,  що містяться  в  документах  Національного архівного фонду. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»