• Посилання скопійовано

Відсутність ТТН не є перешкодою для використання права на податковий кредит покупцем

Чи можливо прийняти до обліку копію CMR завірену печаткою постачальника?

Запитання: Підприємство закуповує ТМЦ у постачальника, які поставляються в Україну з-за кордону. Вантаж прийшов з одним екземпляром СMR, який зрозуміло забрав постачальник. Чи можливо прийняти до обліку копію CMR завірену печаткою постачальника? Чи це буде правильно, щоб зберегти право на витрати згідно податкового обліку? Чи вимагати у постачальника виписку ТТН на даний товар?

Відповідь: Дійсно, підставою для визнання податкових витрат є первинні документи. Але вони є різними, як різними є і випадки виникнення податкових витрат. 

Зокрема, факт здійснення вантажних перевезень автомобільним транспортом повинен бути підтверджений транспортною документацією, основним документом з якої є товарно-транспортна накладна. Тому платник податку на прибуток, який придбаває послуги з перевезення вантажів автомобільним транспортом, у разі відсутності товарно-транспортної накладної не вправі враховувати вартість послуг з перевезення вантажів під час формування собівартості придбаних (виготовлених) і реалізованих товарів. 

При цьому, оскільки транспортною документацією підтверджується операція з надання послуг з перевезення вантажів, а не факт придбання товару, то за наявності документів, що підтверджують фактичне отримання товару і його використання у власній господарській діяльності, відсутність товарно-транспортної накладної не може бути єдиною підставою для невизнання витрат з придбання товарно-матеріальних цінностей для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток. Роз’яснення з цього питання було надано листом Міндоходів України від 19.09.2013 р. №11569/6/99-99-22-01-03-15/1128.

Зауважимо також, що товарно-транспортна накладна не міститься в переліку документів, що визначають право на формування податкового кредиту з ПДВ. Тому її відсутність не є перешкодою для використання права покупця на податковий кредит, як за придбаними послугами з перевезення товарів, так і за придбанням самих товарів у платника ПДВ. 

Тому, якщо ви не оплачували окремо послуг з транспортування зазначених у питанні товарів, то ані оригінал, ані копія СMR вам не потрібні. Право на податкові витрати та ПК з ПДВ за придбаними товарами підтверджується іншими первинними документами (накладною, податковою накладною тощо). 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Визнання рахунку-фактури первинним документом для обліку послуг
    Постачальник послуг надає тільки рахунок-фактуру. Чи правомірно врахувати рахунок-фактуру, як первинний документ, для підтвердження факту отримання послуг?
    17.10.202573
  • Форма подорожнього листа для роботи автомобіля
    Яку форму подорожнього листа (самостійно розроблену чи скасовану типову) може використовувати підприємство для обліку роботи автотранспорту та підтвердження витрат пального у бухгалтерському та податковому обліку?
    16.10.2025570
  • Оформлення первинних документів: ініціали чи повне ПІБ
    Чи допускається використання ініціалів та прізвища посадової особи замість повного прізвища, імені та по батькові при оформленні первинних документів відповідно до чинного бухгалтерського законодавства України?
    13.10.2025147
  • Продаж товару посереднику: як оформити ТТН?
    Підприємство продає товар на умовах FCA підприємству-посереднику. Підприємство - посередник замовляє послуги перевезення і зі складу нашого підприємства товар одразу їде до кінцевого отримувача. Як в такому випадку заповнюються поля «Вантожовідправник» та «Вантажоотримувач» в ТТН? Як ТТН має виглядати з точки зору першого продавця (нашого підприємства), щоб підтвердити продаж?
    13.10.2025713
  • Опис нативної реклами в номенклатурі послуг
    Як правильно сформулювати назву та опис послуги "нативна реклама" у первинних документах (рахунок, акт) з метою коректного відображення в податковому та бухобліку, враховуючи специфіку цієї послуги?
    25.09.202537