• Посилання скопійовано

Предприятие само решает, в чем вести учет операций с абонентами

Компания занимаеться предоставлением интернет услуг. Абоненты - физлица. Как правильно вести учет по абонентам: в спецпрограмме по учету абонентов, их трафика и т.п., а потом переносить обобщенные данные в 1С или вести каждого абонента в 1С?

Вопрос: Компания занимаеться предоставлением интернет услуг. Абоненты - физлица. Как правильно вести учет по абонентам: в спецпрограмме по учету абонентов, их трафика и т.п., а потом переносить обобщенные данные в 1С или вести каждого абонента в 1С? 

Оплата: если абонент оплачивает через терминал, а терминал снимает комиссию, и на счет идет не полная сумма. Например: абонплата-100 грн., через терминал приходит - 96 грн. Как учитывать эти недостающие 4 грн?

Компания стала плательщиком НДС с июля 2014 г. Нужно ли выписывать налоговую накладную если оплата была сделана до июля, а услуги предоставлены позже?

Ответ: Поскольку вопросов три, отвечаем на каждый по отдельности. 

1. По поводу того, как организовать учет операций с абонентами при помощи программного обеспечения, действующее законодательство не устанавливает специальных правил для компаний по предоставлению Интернет-услуг. Поэтому то, в чем вести учет таких операций, в специализированной программе или непосредственно в 1С, решать только вам. 


 

2. Это зависит от того, кто является плательщиком комиссии, за чей счет она уплачивается. Если комиссию уплачивает сам абонент (например, при оплате Интернет-услуг через Айбокс), то комиссия удерживается с абонента, и фактически за услуги он уплачивает 96 гривен, а не 100 грн. Во всяком случае, у вашей компании в качестве полученной выручки будет числиться именно 96 грн., а 4 грн., которые уплатил абонент за услуги по оплате в вашем учете отражаться не должны (это не ваш доход и не ваши расходы). Если же при зачислении денег от абонента расходы за перевод (зачисление) денег от покупателя несет ваша компания (трудно сказать, как именно, но такая схема работает, например, по договору эквайринга, и может появиться и у вас), в этом случае выручкой будет все 100 грн., а 4 грн. – вашими административными расходами (по аналогии с расходами за РКО в банке);

3. Нет, поскольку первое событие в рамках данной сделки произошло до того, как вы стали плательщиком НДС.  

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Безоплатна роздача продукції пожежникам та волонтерам після обстрілу: облік та оподаткування
    Підприємство, платник ПДВ і податку на прибуток (з різницями) безоплатно роздає власновироблену продукцію на місці обстрілу пожежникам та волонтерам, які ліквідовують наслідки такого обстрілу та розгрібають завали. Яка інформація має бути в наказі на безоплатну роздачу? Кількість розданої продукції буде відома через кілька днів, коли ліквідуються наслідки обстрілу. На який рахунок витрат списувати собівартість? Чи нараховувати ПДВ?
    Сьогодні 18:165
  • Самовільно збудований виробничий об'єкт: облік та легалізація
    Є самовільно збудоване приміщення. В ньому проводяться роботи: електрика, сантехніка, вода тощо. Як бути з витратами? Що робити з амортизацією? Як це все привести у відповідність? Будівля функціонує і використовується у виробництві
    Сьогодні 15:5715
  • Облік та оподаткування повернення та гарантійної заміни експортної продукції
    Як виробничому підприємству відобразити в обліку та оподатковувати операції з повернення бракованої продукції від нерезидента, її розбирання, та подальшої гарантійної заміни на нову продукцію з іншою собівартістю, якщо резерв на гарантійні заміни не створювався?
    13.06.202527
  • Пролонгована позика від засновника: облік та оподаткування
    Підприємство, платник податку на прибуток, отримало відсоткову позику від фінансової установи, яка є засновником, на 12 місяців. По закінченню терміну договору позику було пролонговано ще на 1 рік. Чи можна відносити відсотки на витрати? Чи потрібно дисконтувати зобов'язання, та яка відповідальність за недисконтування, враховуючи, що дисконт мав би відображатися у капіталі, а не в доходах/витратах?
    13.06.2025242
  • Відображення заборгованості за послуги зберігання: виправлення помилок минулих періодів
    Підприємство (зберігач) зберігало паливо Держрезерву у 2018-2022 роках. Держрезерв мав відшкодувати витрати на зберігання, але не зробив цього. Зберігач не відображав цю заборгованість в обліку. У 2025 році зберігач звернувся до суду. Чи потрібно відобразити борг Держрезерву в обліку, в який період та якими проведеннями?
    12.06.202533