• Посилання скопійовано

Предприятие само решает, в чем вести учет операций с абонентами

Компания занимаеться предоставлением интернет услуг. Абоненты - физлица. Как правильно вести учет по абонентам: в спецпрограмме по учету абонентов, их трафика и т.п., а потом переносить обобщенные данные в 1С или вести каждого абонента в 1С?

Вопрос: Компания занимаеться предоставлением интернет услуг. Абоненты - физлица. Как правильно вести учет по абонентам: в спецпрограмме по учету абонентов, их трафика и т.п., а потом переносить обобщенные данные в 1С или вести каждого абонента в 1С? 

Оплата: если абонент оплачивает через терминал, а терминал снимает комиссию, и на счет идет не полная сумма. Например: абонплата-100 грн., через терминал приходит - 96 грн. Как учитывать эти недостающие 4 грн?

Компания стала плательщиком НДС с июля 2014 г. Нужно ли выписывать налоговую накладную если оплата была сделана до июля, а услуги предоставлены позже?

Ответ: Поскольку вопросов три, отвечаем на каждый по отдельности. 

1. По поводу того, как организовать учет операций с абонентами при помощи программного обеспечения, действующее законодательство не устанавливает специальных правил для компаний по предоставлению Интернет-услуг. Поэтому то, в чем вести учет таких операций, в специализированной программе или непосредственно в 1С, решать только вам. 


 

2. Это зависит от того, кто является плательщиком комиссии, за чей счет она уплачивается. Если комиссию уплачивает сам абонент (например, при оплате Интернет-услуг через Айбокс), то комиссия удерживается с абонента, и фактически за услуги он уплачивает 96 гривен, а не 100 грн. Во всяком случае, у вашей компании в качестве полученной выручки будет числиться именно 96 грн., а 4 грн., которые уплатил абонент за услуги по оплате в вашем учете отражаться не должны (это не ваш доход и не ваши расходы). Если же при зачислении денег от абонента расходы за перевод (зачисление) денег от покупателя несет ваша компания (трудно сказать, как именно, но такая схема работает, например, по договору эквайринга, и может появиться и у вас), в этом случае выручкой будет все 100 грн., а 4 грн. – вашими административными расходами (по аналогии с расходами за РКО в банке);

3. Нет, поскольку первое событие в рамках данной сделки произошло до того, как вы стали плательщиком НДС.  

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Різниця амортизації після дооцінки та зміни терміну використання ОЗ
    Проведено дооцінку основних засобів та збільшено термін корисного використання в бухгалтерському обліку. У податковому обліку терміни використання залишилися попередніми, тому податкова амортизація перевищує бухгалтерську. Чи є це помилкою та як виправити ситуацію?​
    17.12.202520
  • Проведення з обліку з утримання за виконавчим провадженням
    Якими бухгалтерськими проведеннями слід відобразити утримання із заробітної плати працівника 20% від чистого доходу за постановою виконавця у межах виконавчого провадження? Які рахунки використовувати для відображення операцій утримання та перерахування коштів?
    17.12.202514
  • Товар, що мав бути експортований, знищено рф: наслідки для продавця
    ТОВ є експортером і 07.10.2025 р. було оформлено ВМД і за нею зареєстровано ПН за ставкою 0%. 09.10.2025 р. внаслідок ракетної атаки на порт товар було пошкоджено. 18.11.2025 р. анульовано ВМД аркушом коригування. Згідно з контрактом право власності переходить до покупця (нерезидента) на складі у продавця. Які ПДВ–наслідки для продавця? Як відобразити операцію в бухобліку?
    17.12.202523
  • Придбання вантажного автомобіля у фізособи: бухоблік, проведення та оподаткування ПДФО та ВЗ
    Підприємство придбаває вантажний автомобіль у фізособи за договором на суму 600 000 грн. Фізособа здійснює перший продаж транспортного засобу протягом поточного року. Необхідно визначити бухгалтерські проведення для підприємства-покупця та порядок обчислення бази оподаткування ПДФО і військового збору
    17.12.202518
  • Облік консультаційних послуг із суборенди нерухомості
    ТОВ-великодохідник, платник ПДВ, що займається суборендою нерухомості, отримує консультаційні послуги (КВЕД 68.31) щодо організації орендних відносин за фіксованою вартістю 60 000 грн/міс. Чи правомірне віднесення таких витрат за наявності власних менеджерів і бухгалтерів? Чи є ризик претензій податкової через відсутність деталізації послуг та однакову щомісячну суму? До якої категорії витрат відносити: адміністративні чи собівартість?
    17.12.202535