• Посилання скопійовано

Які податки сплачує суб'єкт господарювання при придбанні нерухомості?

Які податки повинно сплатити підприємство, що придбаває нерухоме майно у забудовника (котедж)? Чи потрібно повідомляти ДФС?

Повідомлення за ф. №20-ОПП

Після придбання нерухомості (переходу права власності до підприємства) таке підприємство подає повідомлення за ф. №20-ОПП протягом 10 робочих днів після придбання за основним місцем обліку такої юрособи.

 

Пенсійне страхування

Згідно із п. 9 ст. 1 Закону №400 юридичні та фізичні особи, які придбавають нерухоме майно, належать до кола платників збору на обов'язкове державне пенсійне страхування. Об'єктом оподаткування пенсійним збором визначено вартість нерухомого майна, зазначена в договорі купівлі-продажу такого майна (п. 8 ст. 2 Закону №400).

Нерухомим майном визнається жилий будинок або його частина, квартира, садовий будинок, дача, гараж, інша постійно розташована будівля, а також інший об'єкт, що підпадає під визначення групи 3 основних засобів та інших необоротних активів згідно з ПКУ. Ставка збору становить 1% від вартості нерухомого майна, зазначеної в договорі купівлі-продажу такого майна.

Отже, при придбанні нерухомості підприємство сплачує 1% на обов'язкове державне пенсійне страхування.

 

ПДВ

При придбанні нерухомості необхідно зважати на те, у кого (з точки зору платника ПДВ) здійснюється придбання нерухомості та з якою метою в подальшому підприємство буде використовувати таку нерухомість.

Відповідно до пп. 197.1.14 ПКУ звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання житла (об'єктів житлового фонду), крім їх першого постачання. Якщо забудовник є платником ПДВ та для нього це є першим продажем житла, то він нараховує ПЗ з ПДВ за операцією з постачання нерухомості. Покупець (платник ПДВ) своєю чергою отримує право на ПК за такою операцією. Право на ПК у покупця виникає незалежно від того, як в подальшому така нерухомість буде використовуватися (в господарській чи негосподарській діяльності).

При цьому, якщо нерухомість планується використовувати в негосподарській діяльності, такий платник податку зобов’язаний не пізніше останнього дня місяця, у якому придбано таку нерухомість (прийнято рішення використовувати не в господарській діяльності) нарахувати ПЗ з ПДВ на суму раніше відображеного ПК.

У разі ж якщо постачальник - неплатник ПДВ (або це не перше постачання для нього цього житла), то податкового кредиту у покупця не виникає, а отже, ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ нараховувати не потрібно.

 

Податок на нерухомість

Зверніть увагу, що після набуття права власності на нерухомість підприємство стає платником податку на нерухомість, оскільки до пп. 266.1.1 ПКУ юрособи, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, є платниками податку на нерухоме майно.

Об'єктом оподаткування є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в т. ч. його частка (пп. 266.2.1 ПКУ).

 

Бухгалтерський облік

В бухобліку така нерухомість відноситься до необоротних активів підприємства (основних засобів) групи «Будинки та споруди».

Придбання нерухомості в бухобліку відображається бухгалтерським записом за Дт субрахунку 152 «Придбання (виготовлення) основних засобів» та Кт субрахунку 631 «Розрахунки з вітчизняними постачальниками».

Далі перед початком використання такого майна, воно вводиться в експлуатацію (складається Акт введення в експлуатацію основних засобів), при цьому в бухобліку здійснюється запис: Дт 103 «Будинки та споруди» Кт 152.

Амортизаційні нарахування, а також інші витрати, які пов’язані з утриманням таких основних засобів, обліковуються на відповідному рахунку витрат в залежності від призначення такої нерухомості. Наприклад, якщо будинок використовується для адміністративних цілей (проживання працівників у відрядженні) доцільно обліковувати на рахунку 92. Зокрема, нарахування амортизації в бухобліку відображається бухгалтерським записом Дт 92 «Адміністративні витрати» Кт 131 «Знос основних засобів».

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Інші податки

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інші податки»

  • Нецільова благодійна допомога фізособі грошима: правила оподаткування
    Чи є обмеження щодо суми надання нецільової благодійної допомоги працівнику та не працівнику підприємства і як вона оподатковується? Чи є збільшення фінансового результату до оподаткування на цю допомогу?
    19.04.202410
  • Що буде з податками у ФОПа-таксиста, який уклав договір про використання платформи Bolt?
    ФОП – платник єдиного податку ІІІ групи, без ПДВ, укладає договір щодо перевезень з Bolt-нерезидентом. Кошти від пасажирів надходять на рахунок Bolt - нерезидента. Потім ФОП отримує від цього нереидента оплату за послуги з перевезення, але на валютний рахунок. Чи виникає податкове зобов’язання з ПДВ у ФОПа?
    19.04.202412
  • Чи є пільга з податку на нерухомість при виготовленні продукції з давальницької сировини?
    ТОВ має основний вид діяльності за кодом 23.70 «Різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю». Уклало договір на переробку давальницької сировини, за яким отримує від замовника блоки з каменю і використовуючи власні приміщення, станки, електроенергію, робочу силу тощо виготовляє пам’ятники, плитку тощо. Чи має ТОВ пільгу з податку на нерухомість при виготовленні продукції з давальницької сировини?
    16.04.202418
  • Коли сплачувати орендну плату за земельні ділянки комунальної та державної власності?
    Підприємство уклало з міською радою договір оренди земельної ділянки. Додаткову угоду до цього договору щодо застосування нової НГО земельної ділянки укладено та зареєстровано 29.02.2024 р. Розмір орендної плати було зменшено з 12000 грн до 10000 грн за місяць. Договором та додатковою угодою не визначено, з якого періоду застосовувати нову НГО. Який розмір орендної плати зазначити в декларації з плати за землю після зміни НГО?
    15.04.2024313
  • Чи нараховується пеня внаслідок зменшення плати за землю?
    ФОП має договір оренди землі комунальної власності на території активних бойових дій. Згідно з пп. 69.14 підр. 10 розд. ХХ ПКУ 14.03.2024 р. подано уточнюючий розрахунок за 2022 рік на зменшення орендної плати. До цього був податковий борг за 2022 р. Але датою подання уточнюючого розрахунку в ІКПП нарахована пеня. Чи правомірне нарахування пені?
    27.03.202430