• Посилання скопійовано

Які особливості роботи підприємства на ЄП IV групи у зв’язку зі змінами щодо акцизного податку?

Сільгосппідприємство має емності для зберігання пального та власний бензовоз, який транспортує пальне від постачальників на склад підприємства. Пальне використовується на власні потреби для проведення польових робіт. Обсяг отримання пального не перевищує 10 тис. куб.м на рік. Які особливості роботи у такого підприємства після 01.07.2019 р.?

Запитання:

Сільськогосподарське підприємство здійснює діяльність щодо вирощування сільськогосподарських культур та перебуває на IV групі єдиного податку. Під час збирання врожаю в зв’язку з недостатністю власних основних засобів для виконання робіт залучається на умовах оренди техніка (з водієм) сторонніх осіб (як фізосіб, так і СГД). Підприємство має на балансі дві власні паливні ємкості об’ємом 40 тис. літрів кожна та власний бензовоз. Заправка власної та орендованої техніки проводиться як за місцем розташування паливних ємкостей, так і безпосередньо за місцем проведення сільгоспробіт.

У зв’язку із змінами з 01.07.2019 року законодавства щодо адміністрування акцизного податку:

1. Чи буде згідно з вищенаведеним в розумінні змін з 01.07.2019 року до ПКУ сільгосппідприємство платником акцизного податку?

2. Чи вважатиметься в наведених вище умовах заправка орендованої техніки реалізацією пального?

3. Чи вважатимуться в даному випадку паливні ємкості акцизним складом та бензовоз – акцизним складом пересувним? Чи потрібно вчиняти дії щодо їх реєстрації тощо?

4. Яким чином мають бути обладнані/дообладнані в даному випадку паливні ємкості та бензовоз (також які документи при цьому необхідно мати)?

5. Як правильно документально оформити переміщення пального від паливної ємкості бензовозом до місця заправки техніки (місця виконання сільськогосподарських робіт)?

 

 Відповідь:

Відповідно до пп. 212.1.15 ПКУ платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.

Заправка орендованої техніки не є реалізацією пального, оскільки таке пальне підприємство використовує на власні потреби, право власності на пальне не передається іншій особі.

Щодо того, чи є паливні ємності підприємства акцизним складом, слід взяти до уваги нове визначення акцизного складу, яке буде застосовуватися з 1 липня 2019 р. Ми проаналізували це визначення у нашій аналітиці

А саме, відповідно до пп. 14.1.6 ПКУ акцизний склад – це, зокрема, приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб’єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам. Отже, якщо підприємство – платник єдиного податку 4-ї групи отримує річний обсяг пального менше 10000 куб.м, його ємності не акцизним складом, відповідно, таке підприємство не є розпорядником акцизного складу. До цього обсягу включається лише безпосереднє отримання пального від постачальників, крім заправок техніки на АЗС – заправки на АЗС не включаються до критерію 10000 куб. м на рік.

Також не є акцизним складом паливний бак техніки (зокрема, трактора, комбайну) як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.

Щодо власного бензовозу, то відповідно до пп. 14.1.6-1 ПКУ, не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального для потреб власного споживання. Отже, такий бензовоз не є акцизним складом.

Таким чином, ані стаціонарні ємності підприємства, ані бензовоз не є акцизними складами, тому їх не потрібно реєструвати та не потрібно додатково обладнувати вимірювальними пристроями.

Але звертаємо увагу на те, що у разі переміщення пального власним бензовозом на митній території України потрібно буде складати та реєструвати заявки на переміщення пального відповідно до пп. 230.1.5 ПКУ. Такі заявки будуть реєструватися до початку переміщення пального.

Переміщення пального транспортними засобами, що не зазначені у заявках на переміщення пального транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, які надіслані центральному органу ДФСУ, забороняється. Транспортні засоби, що використовуються для переміщення на митній території України пального або спирту етилового, не облаштовуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Форма та Порядок заповнення заявки ще не затверджені, але є проект, з яким можна ознайомитися тут>>

Проект форми заявки тут,  а проект Порядку заповнення заявки - тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Акцизи»