• Посилання скопійовано

Чи потрібен окремий КВЕД на доставку власного товару власним транспортом?

ФОП - платник ІІ групи єдиного податку возить власний товар у дитячі садочки та школи. Має КВЕД 10.20, 47.23 та 46.38. Чи потрібен окремий КВЕД на доставку власного товару власним транспортом? Якщо так, то який?

Насамперед визначимося з видами діяльності за кодами КВЕД, наведеними у запитанні.

  • Так, код КВЕД 10.20 передбачає діяльність з перероблення та консервування риби, ракоподібних і молюсків; 
  • код КВЕД 46.38 – оптову торгівлю іншими продуктами харчування, у т. ч. рибою, ракоподібними та молюсками;
  • код КВЕД 47.23 – роздрібну торгівлю рибою, ракоподібними та молюсками в спеціалізованих магазинах. 

Згідно з Методологічними основами №396, розділ 46 «Оптова торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами» включає оптову торгівлю за власний рахунок або на основі контракту (комісійна торгівля) як на внутрішньому оптовому ринку, так і на зовнішньому ринку (імпорт/експорт).

При цьому, клас за кодом 46.38 також включає:

  • оптову торгівлю кормами для тварин - домашніх улюбленців;
  • оптову торгівлю гомогенізованими готовими продуктами та дієтичними продуктами харчування.

Розділ 47 «Роздрібна торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами» включає перепродаж (продаж без перероблення) нових або уживаних товарів для особистого споживання або домашнього користування переважно населенню, який здійснюють магазини, торгові центри, кіоски, намети, компанії поштового замовлення (у т. ч. у мережі Інтернет), рознощики і вуличні торговці, споживчі кооперативи тощо. Роздрібну торгівлю класифікують насамперед за типом місця торгівлі (роздрібну торгівлю в магазинах - у групах 47.1-47.7; роздрібну торгівлю поза магазинами - у групах 47.8-47.9).

При цьому клас за кодом 47.23 включає роздрібну торгівлю рибою, іншими морепродуктами та продуктами з них.

Діяльність вантажного автомобільного транспорту здійснюється за наявності однойменного коду КВЕД 49.41. 

За Методологічними поясненнями №396, розділ 49 «Наземний і трубопровідний транспорт» включає вантажні та пасажирські перевезення автомобілями, залізницею, а також транспортування вантажів трубопроводами.

При цьому клас за кодом 49.41 включає усі види перевезень вантажним автомобільним транспортом, включаючи, зокрема, рефрижераторні перевезення. Цей клас також включає:

  • оренду вантажних автомобілів з водієм;
  • вантажні перевезення транспортними засобами з використанням людської або тваринної сили;
  • надання послуг водія без власного вантажного автотранспортного засобу.

Порядок приймання, зберігання, підготовки до продажу і продаж продовольчих товарів через роздрібну торговельну мережу, а також визначають вимоги в дотриманні прав споживачів щодо якості й безпеки товару та рівня торговельного обслуговування визначають Правила №185.

Нормами п. 8 Правил №185 встановлено, що транспортні засоби для перевезення харчових продуктів повинні мати санітарний паспорт, бути чистими, у справному стані. Кузов автомашини повинен мати спеціальне покриття, що легко миється.

Працівники, що здійснюють транспортування, зберігання і продаж продуктів харчування (будь-який продукт, що в натуральному вигляді чи після відповідної обробки вживається людиною в їжу або для пиття), повинні мати спеціальну освіту (підготовку), вони підлягають обов'язковому медичному огляду. Кожен працівник повинен мати особисту медичну книжку встановленого зразка. Працівники суб'єкта господарської діяльності, які не пройшли медичне обстеження, до роботи не допускаються.

Працівники суб'єкта господарської діяльності повинні бути одягнені у формений чи інший одяг, що відповідає санітарним вимогам (п. 9 Правил №185).

Держпродспоживслужба в листі від 29.06.2016 р. № 15-1–2-6/4653 повідомила, що Правилами №363 та санітарним законодавством передбачено, що рухомий склад, який перевозить харчові продукти, повинен мати санітарний паспорт на автомобіль та спеціальне маркування (зокрема, «риба» тощо).

Аналогічні вимоги передбачені також наказом Міносвіти та МОЗ від 17.04.2006 р. №298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах».

Отже, видачу санітарного паспорта на автотранспорт для перевезення харчових продуктів здійснює територіальний орган Держпродспоживслужби.

Нагадаємо, що перевізник у розд. 1 Правил №363 визначений як фізична або юридична особа – суб'єкт господарювання, що надає послуги з перевезень вантажів чи здійснює за власний кошт перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами.

Перевізники приймають вантажі для перевезення на підставі укладених договорів із замовниками згідно з заявками або за разовим договором (п. 10.1 Правил № 363).

Правила перевезень риби та рибопродуктів викладені в п. 25.8 Правил №363 та встановлюють вимоги щодо:

  • вигляду риби (рибопродуктів), що подається для перевезення;
  • охолодженого, соленого, копченого, маринованого продукту та живою.
  • виду упаковки;
  • способу вантаження в автомобілі риби та рибопродуктів тощо.

Під час перевезення замороженої риби не дозволяються різкі коливання температури, які призводять до перекристалізації в продукті, постаріння та руйнування тканин, шкідливо відбиваються на якості риби (пп. 25.8.5 Правил №363).

Свіжа охолоджена риба, яка приймається для перевезення, має бути перекладена льодом (пп. 25.8.6 Правил №363).

Граничні строки перевезення риби та рибопродуктів залежно від пори року встановлює вантажовідправник на свою відповідальність. Для перевезення на автомобілях риби та рибопродуктів вантажовідправник надає товарно-транспортну накладну, готує ветеринарне свідоцтво та сертифікат якості (пп. 25.8.11 Правил №363).

Нагадаємо, для перевезення власного товару власним чи орендованим транспортом (без залучення до перевезень третьої особи) ТТН не обов'язкова.

За Правилами перевезення консервів, наведеними в п. 25.9 Правил №363:

  • продукцію в жерстяній або скляній тарі транспортують з дотриманням відповідних санітарних вимог у чистих, сухих автомобілях (пп. 25.9.9);
  • ящики з консервами в металевих банках не можна перевозити разом з вантажами, які виділяють вологу (25.9.11).

Відповідно до пп. «а» ст. 42 Закону №4004, головні державні санітарні лікарі (їх заступники) застосовують такі заходи для припинення порушення санітарного законодавства, як обмеження, тимчасова заборона чи припинення діяльності підприємств, установ, організацій, об'єктів будь-якого призначення, технологічних ліній, машин і механізмів, виконання окремих технологічних операцій, користування плаваючими засобами, рухомим складом і літаками у разі невідповідності їх вимогам санітарних норм.

Риба, рибні продукти та інші продукти моря включені до Переліку харчових продуктів, які звичайно представляють високий ризик для здоров'я людей, наведеному у додатку до п. 1.1 постанови №37.

До критеріїв для складання програми вибіркового санітарного контролю харчових продуктів (додаток до п. 1.2 Постанови №37), зокрема включена:

  • загроза для здоров'я населення, що становить харчовий продукт або його упаковка;
  • вірогідність недотримання санітарних заходів;
  • ступінь та характер переробки харчового продукту.

До підприємств, підприємців, установ, організацій, які порушили санітарне законодавство, застосовуються фінансові санкції, встановленні ст. 46 Закону №4004

За випуск, реалізацію продукції, яка внаслідок порушення вимог стандартів, санітарних норм є небезпечною для життя і здоров'я людей, підприємство, підприємець, установа, організація сплачує штраф у розмірі 100% вартості випущеної або реалізованої продукції (пп. «в» ст. 46 Закону №4004).

Виходячи з викладено, зазначимо, що у разі доставки покупцям власного товару (продукції) власним або орендованим автотранспортом отримувати код КВЕД 49.41 не потрібно.

Незважаючи на це, риба, ракоподібні та молюски можуть перевозитися виключно за наявності ветеринарного свідоцтва та сертифіката якості. Крім цього, рухомий склад, який перевозить харчові продукти (тобто, автомобіль), повинен мати санітарний паспорт на автомобіль та спеціальне маркування.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.202475
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.2024928
  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202456
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202422
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202428