• Посилання скопійовано

Алгоритм фактичної перевірки здійснених розрахункових операцій

Який порядок фактичної перевірки здійснених розрахункових операцій?

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника.

Така перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Метою фактичної перевірки є здійснення контролю за дотриманням норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Тривалість фактичної перевірки встановлено у п. 82.3 ПКУ — не більше 10 діб щодо суб'єктів малого підприємництва.

Посадові особи контролюючого органу для проведення фактичної перевірки повинні надати:

  • направлення на проведення такої перевірки;
  • копії наказу про проведення перевірки;
  • службове посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

При цьому, на виконання своїх обов'язків податківці мають право проводити контрольну розрахункову операцію. Нормами ПКУ не визначено виключне джерело коштів для здійснення контрольної розрахункової операції. Отже, така операція може бути проведена у будь-який спосіб (готівкою чи за допомогою платіжних карток). Але після того, як буде заявлено, що ця купівля була контрольною, товар повертається продавцю, а продавець повертає податківцям кошти. У разі неможливості повернення такого товару відшкодування витрат здійснюється відповідно до законодавства з питань захисту прав споживачів (пп. 20.1.11 ПКУ).

Чи можуть податківці проводити такі перевірки у вихідні чи святкові дні? У підкатегорії 136.03 ЗІР податківці роз'яснювали, що працівники ДФС мають право здійснювати документальні (планові або позапланові; виїзні) чи фактичні перевірки протягом терміну, який визначений у направленні на перевірку, з урахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку платника податків. Таким чином, якщо у внутрішньому трудовому розпорядку підприємства встановлено, що вихідний чи святковий день є робочим, то податківці мають право проводити перевірку в цей день.

Після проведення фактичної перевірки складається акт (довідка) про результати фактичних перевірок у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, та реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Готівковий обіг та каса»

  • ФОП використовує платіжний сервіс LiqPay: чи потрібно РРО?
    Чи належить сервіс LiqPay до сервісу переказу коштів? Чи потрібно застосовувати РРО при оплаті на сайті ФОП за послуги з тимчасового розміщення за допомогою сервісу LiqPay?
    Сьогодні 14:299
  • Чи застосовує підприємство рахунок 308 при оприбуткуванні готівки із застосуванням КОРО?
    Підприємство перевізник при оприбуткуванні готівки в касу використовує КОРО та РК. Як обліковувати надходження готівки з 23.02.2024 р.?
    25.03.202441
  • Як обліковувати ПРРО та як списати РРО?
    В 2022 р. ТОВ купило та зареєструвало ПРРО. Оплата за ПРРО здійснюється на рік. Оприбуткували це ПРРО як нематеріальний актив на 127 рахунок + амортизація на 12 місяців. Через рік здійснили оплату за ПРРО на ще один рік, але іншому ФОП. Чи правильно визначило ТОВ це ПРРО як нематеріальний актив? Що робити з ПРРО після закінчення 12 місяців? Чи треба його знову реєструвати, а старий нематактив списувати? До ПРРО був РРО, який знято з реєстрації і про це є акт. Як його правильно списати?
    28.02.202462
  • Нюанси оформлення видачі готівки з каси за видатковими відомостями
    Підприємство проводить видачу готівки відповідно до Положення №148 за ВКО та видатковими відомостями. Чи можна оформити один ВКО на декілька видаткових відомостей? Чи можна видачу поворотної фіндопомоги штатним працівникам провести видатковою відомістю на декілька людей?
    23.02.2024111
  • ФОП використовує платіжну систему Payoneer: чи потрібен РРО?
    Маркетплейс Etsy, Joom, eBay, Amazon - кошти за продані товари загальною сумою за мінусом комісій маркетплейсу зараховуються раз в тиждень або раз у два тижні на Payoneer, пізніше кошти зараховуються на доларовий рахунок. З доларового рахунку через обмін валют кошти перераховуються на гривневий рахунок ФОПа. Чи потрібно видавати покупцям фіскальні чеки?
    23.02.2024593