• Посилання скопійовано

За втрату підприємцем Книги обліку передбачена адміністративна та фінансова відповідальність

Які дії фізичної особи підприємця - платника єдиного податку у разі втрати книги обліку доходів та витрат та чи передбачена при цьому відповідальність?

Відповідно до п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники єдиного податку ведуть облік у порядку, визначеному пп. 296.1.1 – 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 ПКУ. Форма та порядок ведення книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат (далі – Книги обліку) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 15.12.11 № 1637 (далі – наказ №1637), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.12.11 за №1534/20272.

Відповідно до п. 44.5 ст. 44 ПКУ встановлено, що у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в п. 44.1 і 44.3 ст.44 (це документи обігу та обов’язок їх зберігання), платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому ПКУ для подання податкової звітності. Платник зобов’язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.


Відповідно до п.10 р.6 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704, у разі втрати Книги обліку доходів і витрат фізична особа – підприємець – платник єдиного податку повинна звернутися до органів внутрішніх справ для подання заяви про втрату Книги обліку та отримати довідку про надання такої заяви. 

Пунктом 8 Порядку ведення Книги обліку, затвердженого наказом №1637 вони повинні зберігатися у платника податку протягом 3 років після виконання останнього запису.

Відповідно до ст.121 ПКУ незабезпечення платником податків зберігання первинних документів облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Статтею 164 прим.1 Кодексу України про адміністративні порушення від 17 грудня 1984 року №8074-Х зі змінами та доповненнями, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 3 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. 

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 5 до 8 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, у разі втрати фізичною особою – підприємцем книги обліку доходів і витрат до нього застосовується адміністративна та фінансова відповідальність за умови недотримання ним вимог пункту 44.5 ст.44 ПКУ.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Джерело: Міністерство доходів і зборів України

Рубрика: Спрощена система/ФОП на єдиному податку

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на єдиному податку»

  • Зарахування на рахунок ФОПа винагороди гіг-спеціаліста
    На рахунок ФОПа надійшла винагорода гіг-спеціаліста. Чи потрібно оподатковувати і сплачувати ЄП 5% та подати декларацію?
    11.04.202424
  • ФОП - платник ЄП отримує авторську винагороду: як оподаткувати?
    Юрособа, платник податку на прибуток, укладає договір про створення на замовлення творів і відчуження виключних майнових прав інтелектуальної власності з ФОП- платником ЄП з групи за ставкою 5%. Під твором мається на увазі інформаційні відео-інструкції, які роз’яснюють користування диджитальними онлайн-платформами, пов'язаними з освітою. ФОП (автор) отримує авторську винагороду. Чи є юридична особа податковим агентом для ФОП? Як оподатковується така винагорода у ФОП?
    10.04.202422
  • Чи може ФОП обрати спрощену систему оподаткування при повторній реєстрації в одному і тому ж місяці?
    ФОП отримав витяг платника єдиного податку 04.03.2024 р. Підприємець є платником єдиного податку ІІ групи з 01.04.2024 р. Діяльність припинено 05.03.2024 р. Чи зможе ФОП обрати спрощену систему оподаткування, зокрема III групу за ставкою 5%, при повторній реєстрації у березні 2024 р.?
    03.04.202429
  • Здача землі в оренду фізособою, а не ФОПом
    ФОП на ІІІ групі ЄП здійснює госпдіяльність з надання в оренду житлової, нежитлової нерухомості, має також земельну ділянку сільгосппризначення. Чи можна передати таку ділянку в оренду від імені фізособи, а не ФОПа?
    14.03.202463
  • Чи може ФОП на ЄП виготовляти вино та продавати його на ярмарках?
    Чи можна ФОПу на ІІ групі ЄП займатися виробництвом вина з покупної сировини? Працівників немає, оборот - 100 тис. грн на рік, виготовлене вино буде продаватися на ярмарках. Чи потрібно застосовувати РРО?
    12.03.202436