• Посилання скопійовано

Доходи та витрати фізосіб - підприємців на загальній системі оподаткування

Підприємець - "загальносистемник" працює у сфері продажу нафтопродуктів, має АЗС та офісне приміщення, за які сплачуються земельний податок, орендна плата за землю, екологічний податок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення. Чи має право підприємець включити до витрат ці податки та у якому звітному періоді?

Визначення витрат ФОП на загальній системі

Відповідно до п. 177.4.3 ПКУ до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать, зокрема: суми податків, зборів, які пов’язані з проведенням госпдіяльності такої фізособи - підприємця (крім ПДВ для фізособи - підприємця, зареєстрованого як платник ПДВ, та акцизного податку, ПДФО з доходу від госпдіяльності, податку на майно).

Отже, норма п. 177.4.3 ПКУ не дозволяє включати до складу витрат ФОП на загальній системі податок на майно.

Відповідно до п. 265.1 ПКУ податок на майно складається з:

  • податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
  • транспортного податку;
  • плати за землю.

Водночас, плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності – пп. 14.1.147 ПКУ.

Отже, до витрат ФОП на загальній системі не включається земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Натомість екологічний податок за викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення за об’єкти, що використовуються в господарській діяльності ФОП на загальній системі, можна включити до складу його витрат.

 

Касовий метод обліку доходів та витрат

ФОП на загальній системі оподаткування використовують лише касовий метод обліку доходів та витрат, тобто у тих періодах, коли фактично були сплачені грошові кошти. У даноми випадку, витрати на сплату екологічного податку будуть включатися до декларації у сумі, що фактично сплачена до бюджету протягом звітного періоду.

Принцип нарахування та  відповідність   доходів   і   витрат передбачено ст. 4 Закону про бухоблік. Він полягає в тому, що  для визначення  фінансового  результату  звітного  періоду   необхідно порівняти  доходи звітного періоду з витратами,  що були здійснені для  отримання  цих  доходів.   При   цьому   доходи   і   витрати відображаються  в бухобліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення,  незалежно від дати надходження  або  сплати грошових коштів.

Ведення бухобліку відповідно до Закону про бухоблік для підприємців на загальній системі не передбачено,  а отже, цей закон та всі П(С)БО не поширюються на ФОПів.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/ФОП на загальній системі

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ФОП на загальній системі»