• Посилання скопійовано

Чи є відповідальність за купівлю алкоголю за цінами нижчими за мінімальні?

Постачальник продав покупцю оптову партію алкогольних напоїв за цінами нижчими від мінімальних. Згодом постачальник переглянув ціну на товар у сторону збільшення, склав та зареєстрував РК до ПН на збільшення ціни, а також вимагає доплатити за товар. Чи правомірні дії постачальника та чи є відповідальність у покупця?

Щодо відповідальності СГ, які здійснили продаж алкогольних напоів напоїв за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін

У «ЗІР» підкатегорії 115.06 на запитання «Яка відповідальність передбачена до СГ у разі продажу алкогольних напоїв за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін?» податківці відповідають, що відповідно до ст. 17 Закону №481 до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100% вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

Далі, у ст. 17 Закону №481 термін «отримана партія товару» розуміється як сукупність одиниць продукції одного або декількох найменувань, відвантажених або отриманих за одним товаросупровідним документом. Відповідні роз’яснення з цього приводу надано листом ДПА України від 26.06.2002 р. № 2704/21-4317, яким визначено, що термін «отримана партія товару» розуміється як сукупність одиниць продукції одного або декількох найменувань, відвантажених або отриманих за одним товаросупровідним документом.

Таким чином, в даному випадку санкції загрожують саме постачальнику алкогольних напоїв. Покупець не несе відповідальності за придбання алкогольних напоїв за цінами нижче мінімальних. У свою чергу, покупець повинен дотримуватися вимог законодавства щодо продажу алкоголю за цінами не нижче мінімальних – у разі подальшого продажу таких товарів.

 

Щодо правомірності зміни ціни на товар після його постачання

Врегулювання ситуації, що описана у запитанні, а саме зміна ціни отриманої оптової партії алкогольних напоів, можливе лише у договірному порядку шляхом досягнення згоди щодо ціни між постачальником та покупцем. Щодо зміни ціни договору див. тут>>

Також звертаємо увагу, що відповідно до  ч. 3 ст. 632 ЦКУ зміна ціни в договорі після його виконання не допускається. Це означає, що сторони можуть домовитися про зміну ціни чи, навпаки, про надання знижки лише на ті товари або послуги, постачання яких ще не відбулося.

Суди вбачають перегляд ціни після виконання договору й у тому випадку, якщо замовник робіт прийняв їх без будь-яких застережень, оплатив, а згодом виявив недоліки та бажає повернути частину вартості (див. постанови ВГСУ від 27.12.2016 р. у справі № 916/1828/16, від 11.05.2017 р. у справі № 922/3093/16, постанову ВСУ № 908/1138/15-г від 22.03.2017 р.). Отож, переглянути ціну після того, як договір виконано, не можна навіть тоді, коли для цього є вагомі об’єктивні передумови.

У даній ситуації покупець може обрати такі варіанти дій:

  1. Погодитися з постачальником щодо збільшення ціни та доплатити кошти за товар;
  2. Не погодитися з постачальником щодо збільшення ціни та вирішити цю ситуацію у договірному або судовому порядку.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Відповідальність, санкції і штрафи

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Відповідальність, санкції і штрафи»

  • Період для виплати зарплати у ФОПа: штрафи
    Якщо у ФОП є наказ про виплату зарплати 15 і 30 (31) числа місяця, чи є він аргументом при перевірці? Зарплата за березень 2024 р. була виплачена 29.03.2024 р., а зарплата за І половину квітня буде виплачена 15.04.2024 року (це вже 17 днів). Це буде порушенням строків виплати? Які можуть бути штрафні санкції?
    15.04.2024871
  • Відповідальність за несвоєчасну виплату компенсації працівникам
    У зв'язку з військовою агресією рф підприємство з 01.04.2022 р. призупинило дію трудових договорів з працівниками. При бажанні працівників звільнитися підприємство звільняє працівників, але компенсацію за невикористані дні відпустки не виплачує через відсутність коштів. Яка відповідальність підприємства за невиплату компенсації за невикористану відпустку?
    01.04.20241 101
  • Відповідальність за несвоєчасну утилізацію шин
    Підприємство протягом 2017 – 2023 років придбавало, використовувало і списувало шини для автомобілів, які використовувало у власній діяльності. Списані шини тимчасово зберігаються на території підприємства. Але договору на утилізацію із спеціалізованим підприємством не було. В 2024 році такий договір буде укладено. Чи виникає необхідність сплачувати екоподаток?
    25.03.20242 446
  • Який штраф може бути в разі нереєстрації адреси нової торгової точки?
    Під час податкової перевірки виявлено, що в чеку РРО адреса торговельної точки вказана правильно, але до податкової служби інформацію про таку нову торгову точку не подали (у формах №20-ОПП, №1-РРО). Який штраф загрожує?
    26.02.202494
  • Яка відповідальність за сплату ПДФО не за місцем роботи підрозділу?
    Підприємство зареєстровано в Києві, а діяльність веде в Броварах. Сплачує ПДФО та подає звітність за місцем реєстрації – у Києві. Які можуть бути наслідки цього?
    06.02.20249333