• Посилання скопійовано

Посаду головного бухгалтера не передбачено: нюанси заповнення звітності

Штатним розписом не передбачено посаду головбуха. Як у звітності заповнювати графу «Головний бухгалтер»?

Паперова звітність

Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов’язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору (п. 48.1 ПКУ), - зазначає "Вісник. Офіційно про податки".

Водночас обов’язкові реквізити — це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений ПКУ статус із настанням передбачених законом юрнаслідків (п. 48.2 ПКУ). Серед них — підписи платника податку — фізособи та/або посадових осіб платника податку, визначених ПКУ.

Крім того, відповідно до пп. 48.5.1 ПКУ податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухобліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку податкова декларація підписується таким керівником.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність в електронному документі електронного цифрового підпису платника податку.

Отже, у разі якщо штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера, а ведення бухобліку та подання податкової декларації здійснюється безпосередньо керівником, то така податкова декларація підписується лише у графі "Керівник", а у графі "Головний бухгалтер" проставляються прочерки.

Проте така форма підпису податкової декларації не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах. Аналогічний підхід до підписання у випадку подання паперової звітності з ЄСВ.

 

Електронна звітність

Згідно з пп. 7.1 розділу ІІІ Інструкції №233 платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються електронні цифрові підписи (далі — ЕЦП) посадових осіб платника податків у такому порядку: першим — ЕЦП головного бухгалтера, другим — ЕЦП керівника, третім — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Вісник. Офіційно про податки

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Звітність»