• Посилання скопійовано

Як документально оформити постачання товару з доставкою транспортним підприємством?

Підприємство надає транспортні послуги вантажним авто. Підприємство здійснило придбання товару та його продаж (з доставкою) іншому підприємству, з яким укладено договір на надання транспортних послуг. Як складати первинні документи?

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 712 ЦКУ за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

При цьому, такий договір може бути укладений у будь-якій формі (як в письмовій, так і усній) за домовленістю сторін.

Під постачанням товарів мається на увазі будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (пп. 14.1.191 ПКУ).

Тож у разі, якщо підприємство спочатку здійснює придбання товару, а потім його продаж (тобто відбувається отримання і перехід права власності на такий товар), то вважається, що між підприємствами виникає операція з постачання товару. Відповідно має місце договір постачання, а отже, при передачі такого товару покупцю складається видаткова накладна, яка засвідчує передачу товару покупцю.

Водночас, згідно з п. 1 ст. 901 ЦКУ за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Сторони самостійно вирішують, чи включається вартість перевезення (доставки) до ціни товару, що підлягає постачанню (зокрема, у договорі постачання про який було зазначено вище), чи має місце окрім постачання товару і надання послуг з доставки цього товару.

Тож за домовленістю між підприємствами може мати місце як одна, так і інша ситуація:

  • постачання товару, яке оформлюється видатковою накладною та постачання послуг з доставки цього товару, що відповідно засвідчується актом надання послуг;
  • або ж тільки постачання товару, а послуги з його доставки включаються у вартість товару. В такому випадку акт на постачання послуг не складається.

Однак, зважаючи на те, що між сторонами укладено договір на надання транспортних послуг, вважаємо, що найбільш доцільним варіантом буде складання як видаткової накладної на постачання, так і акту виконаних робіт на постачання послуг з доставки.

Зверніть увагу, що в такому випадку, оскільки здійснюється доставка товару на договірних умовах (п. 1 Переліку № 207) виникає необхідність при перевезені вантажу складати ТТН (детальніше з роз’ясненням порядку використання ТТН можна ознайомитись у «Віснику»).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024302
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024575
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202493
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024111
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023135