• Посилання скопійовано

Проведення акції лікарських засобів 2+1: які первинні документи потрібні?

Які первинні документи потрібні для проведення акції лікарських засобів 2+1 за дозволом Державної лікарської служби, якщо акційна одиниця реалізується за 1 гривню? Які податкові наслідки?

Насамперед зазначимо, що акція проводиться в рамках соціальної програми, спрямованої на зниження витрат покупця при відпуску з аптек акційних комплектів лікарських засобів, що призначені для лікування інсулінозалежного цукрового діабету.

За умовами, зазначеними в дозволі Державної лікарської служби, лікарські засоби мають продаватися у вигляді акційних комплектів, які складаються з трьох упаковок одного препарату, скріплених між собою прозорою клейовою стрічкою.

Тому за наказом підприємства на проведення акції потрібно:

  • сформувати акційні комплекти лікарських засобів 2+1;
  • встановити ціну цих акційних комплектів;
  • скласти акт з дотриманням вимог ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік, та зазначенням у ньому кількості комплектів кожного препарату і їх ціни.

Надалі акційні комплекти лікарських засобів постачаються до аптек у звичайному порядку (з оформленням накладних тощо).

Відповідно до п. 44.2 ПКУ для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухобліку та фінзвітності щодо доходів, витрат та фінрезультату до оподаткування.

У п. 188.1 ПКУ встановлено, що база оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижчою ціни придбання таких товарів/послуг, за винятком, товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню.

У п. 5 ч. 1 ст. 4 Закону  «Про ціни і ціноутворення» від 21.06.2012 р. № 5007-VI (далі – Закон №5007) зазначено, що державна цінова політика є складовою частиною державної економічної та соціальної політики і спрямована на забезпечення соціальних гарантій населенню у разі зростання цін.

Державне регулювання цін здійснюється Кабміном, органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень способами, передбаченими у ч. 1 ст. 13 Закону №5007

Також зазначимо, що постановою Кабміну «Про забезпечення доступності лікарських засобів» від 17.03.2017 р. №152 затверджено:

  • Порядок відшкодування вартості лікарських засобів;
  • Порядок визначення розміру відшкодування вартості лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню.

ДФС у листі від 27.10.2016 р. №23231/6/99-99-15-03-02-15 повідомляє, що для операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, ціни на які на дату їх постачання регулюються одним із способів, передбачених Законом №5007, база оподаткування ПДВ визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості таких товарів, яка встановлена з урахуванням механізмів державного регулювання.

Тому в ситуації, що розглядається, базою оподаткування ПДВ за ставкою 7% є ціна акційного комплекту лікарських засобів.  

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024283
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024562
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202483
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024103
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023121