• Посилання скопійовано

Документальне підтвердження списання запасів в сільському господарстві

Підприємство є платником єдиного податку 4 групи. Які документи потрібні для списання виробничих запасів?

По-перше, є загальні типові форми документів, які можуть використовувати всі підприємства.

Так, відповідно до п. 3.12 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затверджених наказом Мінфіну від 10.01.2007 р. № 2  для внутрішнього переміщення запасів, їх відпуску виробничим підрозділам та іншим структурним підрозділам підприємства, що розташовані на іншій, ніж підрозділ, що їх відпускає, території, використовується накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів - типова форма №М-11, затверджена наказом Мінстату України від 21.06.1996 р. № 193.

Відповідно до п. 3.13 Методрекомендацій №2, для оформлення вибуття запасів, відпуск у виробництво яких здійснюється на основі встановлених лімітів, застосовуються лімітно-забірні картки (форми М-8, М-9, затверджені наказом  №193). 

Відпуск матеріалів понад встановлений ліміт або при заміні матеріалів оформлюється актом-вимогою на заміну (додатковий відпуск) матеріалів (форма М-10, затверджена наказом №193) за дозволом керівника підприємства або осіб, на те уповноважених. 

Як зазначено в п. 3.14 Методрекомендацій № 2, вибуття запасів для реалізації (крім товарів в роздрібній торгівлі) оформлюється товарно-транспортною накладною або накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів, яку виписує уповноважена особа на основі господарського договору, дозволу керівника або іншої уповноваженої особи.

По-друге, є Методичні рекомендації щодо застосування спеціалізованих форм первинних документів з обліку виробничих запасів в сільськогосподарських підприємствах, затверджені наказом Мінагрополітики від 21.12.2007 р. № 929. Враховуючи ці рекомендації, можна створити ефективний документообіг на сільськогосподарському підприємстві. 

Також нагадуємо, що згідно з ч. 5 ст. 8 Закону про бухоблік підприємство самостійно:

  • обирає форму  бухобліку   як   певну   систему регістрів  обліку, порядку  і  способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних  засад,  встановлених  цим Законом,   та   з урахуванням  особливостей своєї  діяльності  і технології обробки облікових даних;
  • розробляє систему    і     форми     внутрішньогосподарського (управлінського) обліку,   звітності  і  контролю  господарських операцій,  визначає права працівників на підписання бухгалтерських документів;
  • затверджує правила   документообороту  і  технологію  обробки облікової інформації,  додаткову  систему  рахунків  і  регістрів аналітичного обліку.

Отже, підприємство самостійно визначає види та форми документів для списання виробничих запасів, при цьому воно може враховувати типові форми та методичні рекомендації. При цьому, як мінімум, у формах документів повинні бути обов'язкові реквізити, предбачені ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік

Найпростішим варіантом може бути акт списання запасів, в якому слід вказати всю інформацію, що необхідна для правильного обліку такого списання, зокрема, причина списання, напрямки використання запасів та інше – щоб можна було чітко визначити, на який витратний рахунок, на яку статтю витрат та на який вид продукції тощо слід списувати вартість використаних запасів.

Також документооборот на підприємстві повинен забезпечувати контроль за збереженням та раціональним використанням запасів.

Все вищевказане стосується будь-яких сільськогосподарських підприємств незалежно від системи оподаткування.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • ТОВ передало в оренду обладнання: нюанси обліку та оподаткування
    ТОВ – платник податку на прибуток на загальних підставах, ПДВ, виробляє будівельні матеріали на замовлення покупця з використанням його торгової марки. Виробник має на балансі обладнання та хоче передати в оренду клієнтам покупця. Чи може підприємство надати обладнання в оренду? Як відобразити дану операцію в обліку?
    Сьогодні 13:196
  • Придбання квадроциклу для військовослужбовця: відображення в обліку та оподаткування
    Приватне підприємство планує придбати квадроцикл та передати його безпосередньо військовослужбовцю. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:1515
  • Облік погашення кредиту замість банку факторинговій компанії
    : У 2012 році ТОВ отримало в банку кредит. У 2014 році банк передав кредит факторинговій компанії. Протягом 2012 – 2023 рр. між банком, НБУ, фактором тривали судові справи. Відсотки за кредитом ТОВ не виставлялися. У 2023 році кредит виставлено на аукціон і продано новому кредитору. Згодом за вимогою кредитора ТОВ відшкодувало вартість кредиту, за ціною менше балансової. Як ці операції відобразати в обліку?
    Сьогодні 12:088
  • Платник єдиного податку надає приміщення для тимчасового проживання ВПО: облік та оподаткування
    Юрособа – платник єдиного податку 4-ї групи надає приміщення для тимчасового проживання ВПО на безоплатній основі. Для отримання компенсації за спожиті комунальні послуги (електроенергію, опалення, водопостачання та ін.) юрособа щомісячно надає інформацію до селищної ради. Плату за проживання і за спожиті комунальні послуги від ВПО юрособа не отримує. Як відображати це в обліку та яке оподаткування?
    Сьогодні 11:154
  • Послуги експедитора: відображення в бухобліку
    Підприємство, яке працює за агентським договором, та є платником ЄП, надає послуги експедитора. Послуги перевезення надає сторонній перевізник. Акт від перевізника на 40 000 грн. Послуги експедитора - 5 000 грн. Виставили акт замовнику на 45 000 грн. Замовник оплатив всю суму на рахунок експедитора, а експедитор перерахував перевізнику 40 000 грн. Як відобразити в бухобліку?
    Сьогодні 10:0212