• Посилання скопійовано

Зміна строку використання ОЗ: наслідки для податкової амортизації

Підприємство 01.07.2009 р. ввело в експлуатацію котельну установку (строк використання - 180 місяців). У 2018 р. було видано наказ на зміну терміну із 180 на 60 місяців. У бухобліку амортизація почала нараховуватися, виходячи з терміну 60 місяців. Чи можна в податковому обліку розраховувати амортизацію із нового строку?

ДФС у ІПК від 11.06.2018 р. №2563/6/99-99-15-02-02-15/ІПК зазначає, що ПКУ не передбачено зміни строку корисного використання об’єктів ОЗ, навіть у разі зміни цього строку в бухобліку.

Справді, прямої вимоги такого перегляду в разі зміни цього строку в ПКУ немає. Втім податківці вважають, що все не так просто.

Адже пп. 138.3.3 ПКУ передбачено порядок застосування строків корисного використання у разі розбіжності їх між бухгалтерським обліком та податковим обліком. А саме таку розбіжність в результаті перегляду строків експлуатації в бухобліку ми цілком можемо отримати.

Загальне правило таке:

  • у разі, коли строк корисного використання (експлуатації) активу в бухобліку дорівнюють або є більшими, ніж ті, що встановлені пп. 138.3.3 ПКУ для відповідної групи, то для розрахунку амортизації використовуються строки корисного використання (експлуатації) такого активу, встановлені в бухобліку;
  • у разі, коли строки корисного використання (експлуатації) об'єкта основних засобів в бухгалтерському обліку менші, ніж мінімально допустимі строки амортизації основних засобів, то для розрахунку амортизації використовуються строки, встановлені пп. 138.3.3 ПКУ.

Про це ми зазначали тут.

Таким чином, судячи із роз’ясненням ДФС в ІПК, дійсно в податковому обліку немає зміни строку користування як такого, втім слід зважати на норми щодо застосування мінімального строку користування в залежності від того, де такий строк визначений більше – в податковому обліку чи бухобліку.

Вважаємо, що це роз’яснення є універсальним до всіх ОЗ, як придбаним вже після 01.01.2015 р., так і до 01.01.2015 р. Будь-яких перехідних норм у цій ситуації у ПКУ немає.

Котельна установка обліковується на субрахунку 104 «Машини та обладнання», відповідно в податковому обліку відноситися до  групи 4 із мінімально допустимим строком корисного використання у 5 років, тобто у 60 місяців (пп. 138.3.3 ПКУ).

Оскільки у бухобліку новий строк амортизації становить 60 місяців й ці ж 60 місяців є мінімальним строком в податковому обліку для об’єкта ОЗ – котельної установки, то вважаємо, що відповідно до пп. 138.3.3 ПКУ для податкової амортизації також застосовується строк у 60 місяців.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:05111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0635
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410