• Посилання скопійовано

Бухоблік списання МНМА, внесених до статутного капіталу підприємства

Як відобразити в бухобліку внесення МНМА до статутного капіталу підприємства та подальше їх списання?

Внесок МНМА до статутного капіталу підприємства

Згідно з Інструкції №291 погашення заборгованості за внесками до статутного капіталу відображається за кредитом бухгалтерського рахунка 46 «Неоплачений капітал», а оскільки внесок здійснюється майном (зокрема, МНМА), то за дебетом в такому випадку буде субрахунок 153 «Придбання (виготовлення) інших необоротних матеріальних активів».

При цьому, після того як МНМА було передано підприємству як внесок до статутного капіталу, право на власність на такі МНМА переходить до підприємства. Подальший облік та списання таких МНМА нічим не відрізняється від обліку придбаних МНМА і не вплине на внесок такого засновника у статутний капітал.

Перед початком використання таких МНМА вони вводяться в експлуатацію бухгалтерським записом: Дт рахунку 11 «Інші необоротні матеріальні активи» та кредитом субрахунку 153.

Після введення в експлуатацію підприємство нараховує амортизацію на такі МНМА за одним із методів:

  • у першому місяці використання об’єкта — в розмірі 50% вартості, що амортизується, а інші 50% — у місяці вилучення його з активів (списання з балансу) у результаті невідповідності критеріям визнання активом;
  • у першому місяці використання об’єкта-  в розмірі 100% його вартості.

 

Списання МНМА

У випадку, якщо підприємство застосовує метод нарахування амортизації «100% у місяці введення в експлуатацію» при списанні таких МНМА в бухобліку виникне запис Дт субрахунку 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів» та Кт рахунку 11.

У разі нарахування амортизації за методом «50% - 50%» у разі списання таких МНМА у обліку відображається нарахування других 50% амортизації бухгалтерським записом Дт 23 (91,92, 93) – рахунок відповідних витрат та Кт субрахунку 132. А після цього зазначений вище бухгалтерський запис із списання нарахованої амортизації та первісної вартості такого МНМА (Дт 132 Кт 11)

Про податкові наслідки списання МНМА з балансу у розрізі податку на прибуток та ПДВ ми писали тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    Сьогодні 13:2311
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    Сьогодні 12:0620
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    Сьогодні 10:196
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427