• Посилання скопійовано

Як виправити помилки в бухобліку та фінзвітності за минулий рік та І квартал поточного року?

Як правильно виправити помилки в бухобліку та фінзвітності за минулий рік та І квартал поточного року? Йдеться про суми не врахованих витрат за актами, не проведеними своєчасно. При цьому за минулий рік на підприємстві вже була податкова документальна перевірка

Порядку виправлення помилок в бухобліку, затвердженого нормативним актом, не існує. Однак порядок внесення змін до показників фінзвітності суворо регламентований П(С)БО 6. А оскільки фінзвітність будується на показниках бухобліку, доведеться йти від зворотного: робити виправлення в бухобліку так, щоб добитися результату, якого від підприємства вимагає чинне законодавство.  

За п. 45 П(С)БО 6 правила такі: 

  • виправлення помилок,  допущених при  складанні  фінзвітів  у попередніх роках, здійснюється шляхом коригування сальдо нерозподіленого  прибутку  на  початок  звітного  року,  якщо такі помилки впливають на величину нерозподіленого   прибутку (непокритого збитку);
  • виправлення   помилок,   які   відносяться  до  попередніх періодів, вимагає повторного відображення відповідної порівняльної інформації у фінзвітності.

Невраховані витрати за непроведеними в обліку актами на величину нерозподіленого прибутку (непокритого збитку) впливають.

Отже, за минулий рік доведеться скласти бухгалтерську довідку із проведеннями Дт 44 Кт 631 (в розрізі контрагентів) на суми таких витрат за отриманими послугами. При цьому датою складання довідки може бути й поточна дата, але датою проведень буде 1 січня поточного року.  

Щодо помилок за поточний рік, то вони виправляються проведенням неврахованих актів тією датою, коли вони були складені. 

Слід враховувати й те, що фінзвітність може бути, власне, звітною і проміжною. За загальним правилом фінзвітність складається за календарний рік. Але, якщо підприємство складає фінзвітність і за менший період (наприклад, щоквартально), то така звітність має статус проміжної.  А порядок виправлення помилок в них різний.

Фінзвітність за минулий рік перездавати не треба – наслідки виправлення станом на 1 січня відображаються в балансі за той звітний період, у якому помилка була знайдена. А ось проміжну фінзвітність потрібно буде перездати, оскільки таке виправлення вимагає повторного відображення порівняльної інформації.  

Щодо виправлення помилок у випадку, якщо підприємство складає фінзвітність відповідно то МСФЗ, читайте тут>> 

До того ж слід враховувати, що і в минулому році, і зараз платники податку на прибуток подають разом із декларацією з цього податку фінзвітність. І тут вже вимоги щодо складання такої фінзвітності висувають податківці. Ми про цю колізію писали тут>> 

Невраховані витрати викривили (завищили) фінансовий результат до оподаткування. А отже, доведеться виправити помилки в поданих раніше деклараціях з податку на прибуток. 

Наразі є два шляхи для цього за п. 50.1 ПКУ

  • виправити помилки шляхом подання уточнюючого розрахунку до декларації (тобто, самої декларації з поміткою «Уточнююча» щодо її форми);
  • виправити помилки у поточній декларації за той звітний період, коли вони були знайдені (шляхом складання додатку ВП до такої декларації).

Ми про це писали тут>>

Оскільки фінзвітність подається разом з декларацією з податку на прибуток, то у разі виправлення помилок у такій декларації та при поданні уточнюючого розрахунку необхідно також подати до контролюючого органу виправлену фінзвітність.

Оскільки в результаті виправлення сума податку до сплати не збільшиться, то штрафів за такі помилки в разі їх самостійного виправлення в декларації платник податку не сплачуватиме. 

Але тут слід враховувати, що звітний податковий період, у якому виявлено помилки, вже був перевірений податківцями. А подання уточнень до декларації за цей період дасть податківцям підставу для нової позапланової документальної перевірки такого періоду (пп. 78.1.3 ПКУ). З іншого боку, іншого шляху виправлення помилок в декларації та використання понесених витрат у платника податку немає – у поточному році він не зможе скористатися такими витратами для визначення об’єкту оподаткування. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:0531
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    Сьогодні 11:0612
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202418
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202430
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410