• Посилання скопійовано

Витрати на проект землеустрою щодо відведення землі під виробничою спорудою: як облікувати?

Після придбання виробничої споруди підприємство почало оформлювати відведення землі. Витрати відбувалися у два етапи. На першому етапі витрати були віднесені на витрати, а на другому сплачено та отримано проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування виробничої споруди. Потім укладено з міською радою договір оренди землі. Як в облікувати витрати на проект землеустрою?

Відповідно до ч. 1 ст. 124 ЗКУ передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення:

  • або договору оренди земельної ділянки;
  • або договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Право оренди земельної ділянки в ч. 1 ст. 93 ЗКУ визначено як засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендарю для провадження підприємницької та іншої діяльності.

У ч. 1 ст. 123 ЗКУ зазначено, що рішення зазначених вище органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

  • надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;
  • формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки є одним з видів документації із землеустрою (п. «ґ» ст. 25 Закону «Про землеустрій»). 

У разі, якщо проект розробляється в межах договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки, то витрати на розроблення проекту включаються до первісної вартості права оренди земельної ділянки, як нематеріального активу, який належить до групи права користування майном на підставі абз. 3 п. 5 П(С)БО 8.

Первісна вартість придбаного НА складається з ціни (вартості) придбання, мита, непрямих податків, що не підлягають відшкодуванню, а також інших витрат, безпосередньо пов'язаних з його придбанням та доведенням до стану, у якому він придатний для використання за призначенням (п. 11 П(С)БО 8).

Амортизації НА (крім права постійного користування земельною ділянкою) нараховується протягом строку їх корисного використання, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при його визнанні активом (при зарахуванні на баланс, що відображається в обліку проведенням: Дт 122 Кт 154) (п. 25 П(С)БО 8).

Нарахування амортизації починається з місяця, наступного за місяцем, у якому НА введено в господарський оборот. Суму нарахованої амортизації підприємства відображають збільшенням суми витрат підприємства і накопиченої амортизації нематеріальних активів (Дт 91 (93) Кт 133) (п. 29 П(С)БО 8).

У разі, якщо проект розробляється в межах договору оренди земельної ділянки, то витрати на його розроблення включаються до витрат поточного періоду, які залежно від призначення виробничої складської споруди відображаються за Дт 91 чи Дт 93.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024111
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202435
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202423
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202436
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.202410