• Посилання скопійовано

Визнання основних засобів невиробничими: наслідки з ПДВ

Яким чином визнати основні засоби невиробничими? Як скласти податкову накладну при нарахуванні ПДВ на суму податкового кредиту, яку було відображено при придбанні таких основних засобів?

Згідно з п. 198.5 ПКУ однією з підстав для визнання ПЗ з ПДВ є використання товарів/послуг, необоротних активів в операціях з передачі для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів. Але визначення, що саме є «невиробничим використанням» або які необоротні активи є невиробничими з метою оподаткування ПДВ, в розділі V ПКУ не зазначено. 

Крім того, є норми абзацу шостого п. 198.5 ПКУ, в якому йдеться про підстави для сторнування такого ПЗ з ПДВ: «якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів».

Тож, наявність ПЗ з ПДВ за такими товарами/послугами, необоротними активами напряму залежить від виробничого або невиробничого їх використання. А тому платнику податку необхідно встановити для себе, що таке виробниче або невиробниче використання, і проаналізувати, як це визначення можна застосувати для його діяльності. 

Відповіді на питання: «Яким чином підприємство має визначити статус активу у госпдіяльності (виробничий чи невиробничий)? Який тип причин використовувати при складанні зведених податкових накладних для товарів, що використовуються в негосподарських операціях? Яка різниця між типами причин 4, 6 і 13?», можна знайти у консультації>>

Додамо також, що статус активу напряму залежатиме від його виду і того, як він використовуватиметься.

Наприклад, у запитанні мова йде про офісні меблі. Якщо йдеться про стільці, шафи, столи для працівників (і навіть відвідувачів – клієнтів, перевіряючих тощо), це активи, які використовуються з метою організації праці на підприємстві, його основної діяльності. Витрати на їх створення (у сумі амортизації) потраплятимуть, скоріш за все, до адміністративних витрат. Отже, вони використовуються у господарській діяльності підприємства, і використання матеріалів на їх створення не призведе до визнання ПЗ з ПДВ за п. 198.5 ПКУ. А ось щоб не нараховувати ПЗ з ПДВ за кухонними меблями, які створені та використовуються працівниками для власного харчування, треба довести зв'язок такого використання із господарською діяльністю підприємства. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202416
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202413
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20242741
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202419
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024209