• Посилання скопійовано

Органи місцевого самоврядування можуть надавати дотації на покриття збитків комунальних підприємств

Орган місцевого самоврядування надає кошти комунальному підприємству для збільшення статутного фонду, які воно направляє на сплату поточних зобов'язань. Яка відповідальність передбачена у цьому випадку? Чи можливо отримати кошти (дотацію) від органу місцевого самоврядування на погашення поточних зобов'язань?

Відповідно до ст. 28 (пп. 4 п. “а”) Закону України від “Про місцеве самоврядування” (далі - Закон) до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження в частині  здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. 

Відтак, органи місцевого самоврядування на своїх засіданнях мають право прийняти рішення щодо використання коштів, передбачених в міському бюджеті на надання фінансової підтримки комунальному підприємству з метою надання фінансової підтримки (дотації на покриття збитків від господарської діяльності).

Такі дотації мають бути використані виключно на цілі їх надання, зокрема, на покриття збитків від госпдіяльності, сплати поточних господарських зобовязань, на інші цілі, встановлені рішенням органу місцевого самоврядування).

При цьому, сума фінансової підтримки (дотації на покриття збитків) не може перевищувати суми збитків від результатів фінансово-господарської діяльності підприємства згідно з ф. №2 «Звіт про фінансові результати за звітний період» без врахування суми фінансової підтримки (дотації на покриття збитків). Про це також вказується у рішенні органу місцевого самоврядування, яким надаються такі дотації.

Щодо внеску до статутного капіталу комунального підприємства, то такі кошти мають бути використані на цілі, передбачені статутом. 

Відповідальність за використання коштів, які використані на інші, ніж статутні цілі, передбачаються статутами комунальних підприємств або рішеннями їх засновників — програмою, прийнятою органами місцевого самоврядування про збільшення статутного капіталу комунального підприємства.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Інше»

  • Перевезення вантажів: ТТН обов’язок чи право?
    Хто має виписувати ТТН при перевезенні вантажним автомобільним транспортом: перевізник чи вантажовідправник? Чи достатньо вантажоодержувачу для підтвердження факту перевезення товаро-матеріальних цінностей належно оформленого перевізником (юридичною особою чи ФОП) акту надання транспортно-експедиційних послуг ?
    26.03.202483
  • З якою періодичністю складати подорожній лист?
    Водії виїжджають за заявкою і після виконання замовлення можуть отримати наступну. Маршрут та дату повернення визначити складно. За якою формою складати подорожній лист? Чи можна скласти один подорожній лист на весь період поїздки (місяць та більше), чи під кожну заявку?
    22.03.2024946
  • Отримано credit memo: як врахувати?
    ТОВ - офіційний представник нерезидента в Україні щодо розповсюдження аудіо та відео-продукції. Протягом 2023 р. перевиконало план щодо підключення до інформаційного ресурсу користувачів. Нерезидент 28.02.2024 р. надав credіt memo ТОВ, що має бути врахований при розрахунку за послуги з нерезидентом у лютому та березні 2024 р. Чи має ТОВ скоригувати фінрезультат за 2023 р., оскільки credit memo за результатами роботи 2023 р.? Чи потрібно нарахувати курсову різницю на дату проведення акту від нерезидента ?
    15.03.202456
  • Придбання нерухомості комунальної власності, у якій вже є орендарі
    Підприємство придбало нежитлову нерухомість на аукціоні. В договорі купівлі-продажу об’єкту малої приватизації вказано, що приміщення надано в оренду до 2028 р. і цей договір чинний і для покупця. Майно перебувало в комунальній власності і передане пкупцю в день укладення договору балансоутримувачем. Як відобразити придбання такої нерухомості в обліку? Коли вводити в експлуатацію, якщо акт прийому-передачі майна від 15.02.2023 р.? Як відображати відносини з орендарем? Чи потрібна додаткова угода до договору оренди?
    14.03.202422
  • Чи включати адмінвитрати при обчисленні вартості видобутої корисної копалини?
    При обчисленні вартості видобутої корисної копалини за розрахунковою вартістю до витрат потрібно включати адміністративні витрати чи ні? Місцеві податківці сказали, що потрібно включати, адже підприємство займається тільки виробництвом каменю та щебеню, тому потрібно включати всі витрати, крім витрат на збут. Сказали, що є роз'яснення ДПС, але ми не знайшли
    11.03.202428