• Посилання скопійовано

Послідовність дій бухгалтера перед декретом

Бухгалтер підприємства йде у декретну відпустку. Що робити з електронним підписом? Чи потрібно повідомляти податкову?

Все залежить від офіційності зміни головного бухгалтера. Тобто, якщо підприємство на період відпустки з вагітності та пологів, а потім й на період знаходження головного бухгалтера у відпустці для догляду за дитиною до 3-х років, бере на роботу нового головного бухгалтера, то потрібно:

1) подати повідомлення про прийняття на роботу нового головного бухгалтера до початку його роботи  до податкового органу у порядку, встановленому постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413;

2) подати ф. №1-ПДВ або №1-ОПП. Підприємство має повідомити про нового бухгалтера за формою №1-ПДВ, якщо підприємство є платником ПДВ. У такому випадку таке підприємство звільняється від подання до контролюючого органу заяви за формою №1-ОПП (у зв’язку із зміною відомостей про головного бухгалтера). Це передбачено п. 9.3 розділу IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588.  Саме таким чином відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юрособи будуть оновлені контролюючими органами у Єдиному банку даних юросіб. Така реєстраційна заява має бути подана в один із способів, визначених п. 183.9 ПКУ, та задоволена відповідним контролюючим органом. В іншому випадку, коли форму № 1-ПДВ не подають, платники податків – юрособи подають до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою №1-ОПП з позначкою «Зміни» з відомостями стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи. Строк подання такої форми  - 10 днів з дня виникнення змін у облікових даних;

3) повідомити банк про зміну підпису у банківських документах. Якщо головний бухгалтер мав право  на підпис банківських документів, то при його зміні потрібно зробити наступне. В обслуговуючий банк слід подати нову Картку із зразками підписів і відбитка печатки. Ця картка має містити оновлені зразки підпису всіх осіб, які мають право першого чи другого підписів. Це встановлено п. 18.13 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої Постановою Правління НБУ від 12.11.2003 р. №492. Картка засвідчується нотаріально чи підписом керівника підприємства (його заступника) і печаткою підприємства (за її наявності). 

4) змінити електронний цифровий підпис (ЕЦП). Так,  п. 7 р. ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої Наказом ДПАУ від 10.04.08 р. №233, встановлено наступне. Підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді зокрема є підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких обов’язкові для звітів в паперовій формі за умов встановлених ст. 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 р. №852-IV;

Тож, до моменту подання наступної електронної податкової звітності, потрібно отримати новий посилений сертифікат відкритого ключа на нового головного бухгалтера та переукласти договір «Про визнання електронних документів». Таке переукладення потрібно провести в незалежності від форми укладання договору (письмової чи електронної).

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Оплата праці

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Оплата праці»

  • Доплата за шкідливі умови праці: коли проводити?
    Підприємство вперше виконало атестацію робочих місць. Відповідно має бути доплата за шкідливі умови праці. Цю доплату здійснювати з якого часу: з дати актів, з першого числа наступного місяця після проведення атестації чи з початку створення вакансії? Які є нормативні джерела щодо оплати та строків доплати за шкідливі умови праці?
    13.03.20245591
  • Зарплата раз на місяць на прохання працівників
    Працівники підприємства наполягають, щоб заробітну плату їм виплачували раз на місяць у повному обсязі. Чи можна задовольнити це прохання?
    26.02.20243 6354
  • Доплати водію асенізаційної машини під час ремонту
    Водію асенізаційної машини встановлена доплата до посадового окладу за інтенсивність праці - 12% та доплата за шкідливі умови праці - 4% (за результатами атестації робочого місця). Чи нараховувати вказані доплати за дні, коли автомобіль перебуває на ремонті?
    25.01.202443
  • Простій автомобілю на кордоні: як оплачувати водію?
    Юридична особа, платник податку на загальних підставах, здійснює автоперевезення товарів. Працівник перебував у відрядженні 20днів ( в тому числі субота, неділя). Як нараховується заробітна плата за цей період (субота – авто стояло на кордоні, в неділю - водій не працював)?
    13.12.2023202
  • Компенсація при звільненні та вихідна допомога працівнику за погодинною оплатою праці
    Як визначити розмір вихідної допомоги при звільненні за скороченням та компенсацію невикористаної відпустки працівнику, який звільняється в грудні 2023 року, працює за погодинною ставкою – 40,25 грн, що менше мінімальної 40,46 грн? Нарахувань в 2023 році не було. Має 28 днів невикористаної відпустки
    04.12.20231 098