• Посилання скопійовано

Реалізація лісоматеріалів допускається лише при наявності сертифікату про походження

Фірма займається виробленням палетних заготовок. Реалізовує їх на території України та закордон. Для вироблення палетних заготовок закупляє сировину – деревину. Які первинні документи необхідні для підтвердження таких госпоперацій: купівля деревини; використання деревини для виготовлення готової продукції?

Запитання: Фірма займається виробленням палетних заготовок. Реалізовує їх на території України та закордон (експорт). Для вироблення палетних заготовок закупляє сировину – деревину. Які первинні документи необхідно мати фірмі для підтвердження таких госпоперацій: купівля деревини; використання деревини для виготовлення готової продукції; продаж готової продукції на території України; експорт готової продукції?

Відповідь: Облік закупівлі та переробки деревини в Україні є досить специфічним, і знати усі його нюанси можуть тільки бухгалтери, які постійно практикують в цій сфері. Як бачимо далі, документів і нюансів багато. Цей не дивно, адже ви задали питання, яке виходить за межи звичайної консультації. Щоб розповісти про документообіг бухгалтерії будь-якого промислового підприємства, можна написати книгу. Тож, за детальним аналізом документообігу в цій сфері радимо звертатися до колег і контролюючих органів, зокрема, ДПІ за місцем вашого обліку.


Зі свого боку зазначимо таке.

Купівля деревини оформлюється так само, як і купівля інших матеріалів, тобто, накладною. Але якщо така деревина була перевезена від постачальника до покупця автомобільним транспортом, то варто мати ще і ТТН. Зверніть увагу на те, що державні лісогосподарські підприємства складають при цьому ТТН за формою, затвердженою спільним наказом Мінагрополітики і Мінінфраструктури від 29.11.2013 р.  № 961/707 – форма ТТН-ліс. Решта або складають таку форму ТТН, або звичайну – форма якої затверджена наказом Мінінфраструктури від 05.12.2013 р. № 983. При відпуску лісопродукції на додачу до ТТН додається «Специфікація-накладна на відправлення лісопродукції» (форма ЛГ-25). Вона містить кількісні, якісні і геометричні характеристики лісопродукції: сортимент;порода; сорт; довжина; діаметр за ступенями товщини із зазначенням кількості колод і кубічних метрів.

Крім того, реалізація лісоматеріалів допускається лише при наявності сертифікату про походження, який видається  відповідно до постанови КМУ від 21.12.2005 р. № 1260 та наказу Держкомітету лісового господарства України від 07.09.2007 р. № 528. 

Документальний облік операцій по виготовленню готової продукції з деревини не має спеціалізованих форм і здійснюється відповідно до ПСБО 16, наказу про облікову політику підприємства (стосовно калькуляції витрат на таку продукцію), Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів, затверджених наказом Мінфіну від 10.01.2007 р. № 2.

Надходження на склад запасів власного виробництва (готової продукції, напівфабрикатів, допоміжних матеріалів) оформлюються накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (форма М-11, затверджена наказом Міністерства статистики України від 21.06.96 N 193).

Відповідно, продаж готової продукції на території України оформлюється такою самою накладною, і в разі необхідності, ТТН та податковою накладною. Також можуть укладатися договір або складатися рахунок. А розрахунки із покупцем обліковуються на підставі виписки банку або касових документів. 

Експорт готової продукції вимагає складання ще й митної декларації відповідно до постанови КМУ від 21.05.2012 р. № 450 та наказу Мінфіну від 30.05.2012 р. № 651. А також обліку надходжень в іноземній валюті (на підставі банківських виписок), її продажу на міжбанківському валютному ринку, обрахунку курсових різниць  (у довільній формі, але із усіма обов’язковими реквізитами первинного документу, встановленими ст. 9 Закону про бухгалтерський обліку) тощо. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024301
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024575
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202492
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024110
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023134