• Посилання скопійовано

Товарно-транспортна накладна: заповнення в окремих випадках

Підприємство-посередник А купує у постачальника Б товар і зразу продає його покупцю В. У посередника А немає своїх складських приміщень. Тому товар перевозиться зразу від постачальника Б до покупця В. Видаткові накладні оформляються окремо. Послуги з перевезення замовляє і оплачує А. Як правильно оформити ТТН?

Поточна форма ТТН, яка заповнюється при перевезенні товарів автомобільним транспортом, затверджена наказом Міністерства інфраструктури України від 05.12.2013 № 983. В цій формі проставляються реквізити і підписи представників Вантажовідправника, Перевізника, Вантажоодержувача. Крім того, в ній зазначається Замовник перевезення, яким, звісно, може бути як Вантажовідправник, так і Вантажоодержувач. 


Згідно із п. 10.6 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, після  укладення  договору   на перевезення Перевізник  має  право відмовитись  від  приймання  вантажу для перевезення, якщо Замовником не підготовлено вантаж чи  необхідні товарно-транспортні документи або без  попереднього  узгодження з Перевізником змінені реквізити цих документів. Отже, ці правила покладають обов’язок підготування (виписки) ТТН для такого перевезення саме на Замовника (аналогічна норма міститься в п. 11.4 Правил). А вже він вирішує питання, хто саме оформить цю ТТН в разі, якщо товар буде відвантажено не з його складу, а зі складу продавця. В будь-якому разі, оскільки товар спочатку придбавається у продавця (про що є відповідна видаткова накладна), то Вантажовідправником і Замовником в цій ситуації буде одна і та сама особа (у вашому випадку Підприємство А). Саме це підприємство (через уповноважену керівником особу) має завірити в ТТН факт здачі товару на перевезення (див. п. 10.8-10.9 Правил). Інші деталі оформлення ТТН в цьому випадку ви теж можете знайти в згаданих Правилах. 

 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Первинні документи, типові форми

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Первинні документи, типові форми»

  • Що робити, якщо перевізник на заміну CMR надав етикетку?
    Підприємство від перевізника отримало транспортну етикетку на міжнародне перевезення, а не CMR. В етикетці зазначено вантаж, маршрут та немає печатки перевізника. Чи достатньо такої етикетки для документального підтвердження міжнародного перевезення вантажу?
    16.02.2024283
  • Винаймання будинку у фізособи для проживання у відрядженні: підтвердні документи
    Працівники, перебуваючи у довготривалому відрядженні, орендують будинок для проживання у приватної особи (не готель, не ФОП). Які необхідно отримати документи, що підтвердять факт проживання?
    14.02.2024562
  • Оформлення CMR при мультимодальних перевезеннях
    ФОП-перевізник отримав від замовника вантаж із залізничного вагону у Львові і перевіз до Житомира. Вантаж розмитнюватиметься у Києві. Замовник оформив перевезення CMR, а не ТТН, де завантаження і розвантаження в Україні. На його погляд, це мультимодальне перевезення, яке оформляється CMR, а не ТТН. Це правильно? Як оформляти CMR?
    13.02.202483
  • Виправлення помилок в первинних документах, створених в паперовій формі
    Благодійна організація надала благодійну допомогу (генератори) бюджетній установі. В акті приймання-передачі виявлено невідповідність, зокрема, неправильно вказано ціну. Бюджетна установа вже відзвітувала. Як виправити помилку в первинному документі? Які дані відобразити у звіті: з урахуванням виявленої помилки чи без?
    31.01.2024102
  • Starlink для військового підрозділу: документальне оформлення
    Для працівника, який воює, і його підрозділу компанія придбала систему Starlink. Як документально правильно оформити передачу і передати право користування (щомісячна абонплата за користування системи)?
    25.10.2023121