На підставі пп. 138.10.6 п. 138.10 ст. 138 ПКУ до складу інших витрат звичайної діяльності відносяться, зокрема: витрати на придбання ліцензій та інших спеціальних дозволів (крім тих, вартість та строк використання яких відповідають ознакам, встановленим для основних засобів розділом I цього Кодексу, та підлягають амортизації у складі нематеріальних активів), виданих державними органами для провадження господарської діяльності, в тому числі витрати на плату за реєстрацію підприємства в органах державної реєстрації, зокрема в органах місцевого самоврядування, їх виконавчих органах, у тому числі витрати на придбання ліцензій та інших спеціальних дозволів на право здійснення за межами України вилову риби та морепродуктів, а також надання транспортних послуг.
Витрати на придбання ліцензії на право роздрібної торгівлі з терміном дії півроку однозначно не підпадають під ознаки встановлені для основних засобів, тому витрати на придбання таких ліцензій слід відносити до складу інших витрат.
Інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ст. 138 ПКУ). Оскільки, термін дії ліцензії складає півроку, то в бухгалтерському обліку її вартість слід відносити на витрати протягом цього терміну. Аналогічно і в податковому обліку вартість ліцензії потрапить до складу витрат не одразу, а рівномірно протягом терміну дії такої ліцензії. Документом, що буде підставою для відображення таких витрат, буде бухгалтерська довідка про списання витрат на придбання ліцензії.
Галина Шулак
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити