Запитання:
Підприємство заключило договір на поставку імпортного товару. Вартість товару 1000,00 грн. За договором відбулася передоплата у розмірі 50% - 500,00 грн (20.08.2017 р.) та виписана податкова накладна на передоплату 20.08.17 р.
04.09.2017 р. відвантажено товар за видатковою накладною і виписана податкова накладна на другу половину вартості товару - 500,00 грн. Але на дату оплати за другу половину товару 08.09.17 р. змінився курс Євро і згідно з договором ціна за другу половину відвантаженого товару виросла на 10% (100 грн.) Як це оформити документально? Якщо виписати коригуючу видаткову накладну на збільшення вартості товару, то що робити з податковими накладними: коригувати старі чи виписувати нову на 100 грн (якщо нову податкову накладну, то яку кількість ставити)?
Відповідь:
В даному випадку діє норма п. 192.1 ПКУ: якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.
Отже, на дату оплати відбувається зміна ціни, тобто компенсації вартості товару. В цьому випадку на дату оплати 08.09.2017 р. слід скласти розрахунок коригування до другої податкової накладної від 04.09.2017 р., у якому відобразити збільшення ціни.
Для цілей бухобліку збільшення ціни може підтверджуватися актом зміни ціни. На нашу думку, коригуючу видаткову накладну складати не слід, оскільки цей документ не зовсім відповідає суті операції: адже постачання товару вже відбулося, товар вже переданий покупцю. Коригування ціни – це зміна умов договору, тому її краще оформляти актом.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс
Передплатити