• Посилання скопійовано

На яку дату слід складати акт наданих послуг та податкову накладну

Послуги з перевезення були фактично надані у вихідний день 12.02 (неділя). Яким днем правомірно оформити акт про надання послуг і виписати податкову накладну?

З 03.01.2017 р. зазнав змін Закон про бухоблік завдяки Закону №1724. Про усі зміни ми розповідали тут й тут. Так, змінено сам термін "первинний документ". Тепер це документ, який містить відомості про господарську операцію і не вимагає підтвердження її здійснення, як це було раніше. Таким чином, рахунок-фактура (інвойс) може бути первинним документом. А якщо рахунок буде виписуватися за результатами здійснення транзакції - постачання товарів (робіт або послуг), то і зовсім може служити єдиним первинним документом, замінюючи акти виконаних робіт і/або товарно-транспортні накладні.

Крім цього, виключено вимогу щодо порядку складання первинних документів в момент здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Тож будь-яка господарська операція, яка претендує на те, щоб залишити слід в бухгалтерському обліку, може бути задокументована на розсуд підприємства зручним для нього способом і в зручний час.

Втім не забуваймо, що згідно з ч. 5 ст. 9 Закону про бухоблік господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, у якому вони здійснені. А господарська операція – це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства. Зобов'язання - заборгованість підприємства, що виникла внаслідок минулих подій і погашення якої в майбутньому, як очікується, приведе до зменшення ресурсів підприємства, що втілюють у собі економічні вигоди (ст. 1 Закону про бухоблік).

Тож з 03.01.2017 року головне, аби складання такого документа як акт наданих послуг відбувалося у тому звітному періоді, у якому вони надані, внаслідок чого у підприємства-отримувача послуг має відбутися зміна в структурі зобов’язань із оплати таких послуг (Дт 23-94 Кт 631).

Тому акт можна скласти як 12.02.2017 р. (вихідний день), якщо звичайно ж цей день є робочим для обох підприємств, тобто дійсно посадові особи підприємства можуть посвідчити (підписати - про це далі) надання/отримання послуг саме у цей день. В протилежному випадку не буде помилкою складання акта й на наступний день – 13.02.2017 р.

Тепер щодо ПДВ, відмітимо наступне. Згідно з п. 187.1 ПКУ, датою виникнення ПЗ з ПДВ із постачання послуг вважається дата, котра припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

  • або дата зарахування коштів від замовника на банківський рахунок платника податку як оплата послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання послуг за готівку — дата оприбуткування коштів у касі платника податку (пп. «а»);
  • або дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (пп. «б»).

Звичайно ж постачає запитання: що вважати датою оформлення документа — дату його складання чи дату підписання отримувачем? Як відомо, до обов’язкових реквізитів первинного документа належать, зокрема особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік). Це правило залишись й після 03.01.2017 р. Тож прийняття наданих послуг (постачання), а отже визнання зобов’язань, буде засвідчено лише тоді, коли замовник послуг підпише акт наданих послуг.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202415
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202413
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20242401
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202418
  • Продаж БПЛА: що з ПДВ?
    Підприємство виготовляє і продає дрони іншим суб’єктам господарювання. Складові запчастини придбаваються у вітчизняних постачальників. Як скористатися пільгою щодо звільнення від оподаткування ПДВ за пп. 5 п. 32 підр. 2 розд. ХХ ПКУ?
    16.04.2024207