• Посилання скопійовано

Зміна ціни робіт після передоплати: чи потрібно складати РК?

Договором фіксується ціна робіт, згідно з чим сплачується аванс у розмірі 30%. Однак деякі роботи можуть бути заморожені, внаслідок чого їх ціна на дату фактичного надання може зрости. Чи потрібно складати РК до ПН на дату передоплати при зміні ціни робіт?

Податківці завжди наполягали на тому, що інформація з податкової накладної має повністю відповідати інформації з первинних документів, що супроводжують виконання робіт, зокрема, в частині номенклатури наданих послуг, їх кількості, ціни, загальної вартості та суми ПДВ. Зокрема, в ІПК від 26.03.2020 р. №1272/6/99-00-07-03-02-06/ІПК акцентується увага, що показники податкової накладної мають відповідати первинним (бухгалтерським) документам, складеним за такою господарською операцією.

Якщо у акті виконаних робіт ціна таких робіт буде іншою, ніж в податковій накладній, то це призведе до невизнання податкового кредиту у покупця. До постачальника можливі претензії податківців про те, що господарську операцію за податковою накладною не можна ідентифікувати (адже там вказані інші ціни, ніж в акті чи в видатковій накладній). Тому податківці можуть говорити про відсутність зареєстрованої податкової накладної з тими цінами, що вказані у акті виконаних робіт, а це означає накладення на постачальника штрафних санкцій за нереєстрацію ПН.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів чи послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата аванс (пп. 201.7 ПКУ).

Усі останні зміни з ПДВ
у вашій поштовій скриньці!

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

Своєю чергою, згідно з пп. 192.1 ПКУ, якщо після постачання товарів чи послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.

Таким чином, підприємством правильно було складено податкові накладні на дату передоплати, виходячи з ціни робіт на дату укладання договору і відповідної частини робіт, що була оплачена.

Після виконання робіт і підписання відповідних первинних документів, що свідчать про їх виконання виходить так, що ціна зазначається інша, тобто відмінна від тієї, що вказана у ПН, яка складена на дату передоплати.

Очевидно, що при зміні робіт з незмінною кількістю зміниться і загальна вартість виконаних робіт. Тому така зміна вартості обов’язково повинна відображатись в РК до відповідних податкових накладних складених на дату отримання передоплати. РК слід складати також і у випадку, коли загальна вартість робіт не змінюється – наприклад, це може статися, коли одночасно з ціною змінюється і «кількість» робіт при незмінній загальній вартості (як складати такий РК ми писали тут).

Тому уникнути необхідності складання РК до ПН на дату передоплати при зміні ціни робіт до їх виконання не вийде. В той же час, складання РК до ПН через два роки після отримання передоплати не є помилкою, а відповідає порядку дій, що затверджено чинним законодавством і роз’ясненням податківців.

Такі РК не будуть призводити до зміни суми ПДВ у ПН, а лише приведуть у відповідність до видаткової накладної як ціну, так і кількість. Зважаючи на те, що ціна буде фіксуватись саме актом виконаних робіт, то вважаємо, що РК доцільно складати саме датою підписання такого акту.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024802
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202426
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248335
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202428