• Посилання скопійовано

Неоплачена вартість відвантаженого товару: як скласти ПН?

Постачальник отримав передоплату 90% вартості товару та відвантажив товар. Проте покупець у встановлений строк не здійснив доплату за товар і сторони вирішують питання про повернення товару. Причому покупець не повернув видаткову накладну. Чи повинен постачальник складати ПН на неоплачену вартість товару?

Податкові зобов’язання з ПДВ виникають на дату, яка настала раніше: дату отримання коштів чи дату відвантаження товарів (пп. 187.1 ПКУ).

Відповідно до пп. 201.1 ПКУ, на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку повинен скласти і зареєструвати в ЄРПН податкову накладну. Таким чином, отримавши передоплату, на дату такої передоплати і в сумі такої передоплати постачальник складає і реєструє податкову накладну.

Наступна подія – дата відвантаження товару. Це означає, що на дату відвантаження потрібно скласти і зареєструвати в ЄРПН наступну податкову накладну – на вартість неоплачених, але відвантажених товарів, яка складає 10% від загальної вартості.

Причому податкові накладні складаються на підставі первинних документів (див. пп. 44.1 ПКУ). Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності на підставі даних, не підтверджених первинними документами.

Тобто, якщо документів, які підтверджують відвантаження, немає, у постачальника начебто немає підстав виписувати податкову накладну. Але ж з питання зрозуміло, що операція відвантаження фактично відбулася. Тому має бути задокументована і відображена в обліку. Має бути складена також і податкова накладна.

В цій ситуації можна порадити скористатися нормою абз. 2 п. 2.6 Положення №88. Якщо правилами документообігу підприємства передбачена можливість відображення господарської операції, щодо якої на момент закінчення складання облікових регістрів бухгалтерського обліку за звітний період від контрагента у терміни, встановлені законодавством, не отримано первинного документа, підставою для перенесення інформації про таку господарську операцію до облікових регістрів бухгалтерського обліку є належним чином оформлений внутрішній первинний документ (акт), складений посадовою особою, відповідальною за приймання-відпуск товарно-матеріальних цінностей, робіт і послуг.

Тому рекомендуємо відповідальній за відвантаження товарів особі скласти внутрішній документ (акт), в якому зазначити про фактичне відвантаження товарів. Такий акт має бути затверджено керівником підприємства.

Цей акт буде підставою як для бухгалтерського обліку, так і для складання податкової накладної постачальником. Втім, для уникнення подальших непорозумінь сторонам варто заздалегідь дійти згоди щодо прийняття або повернення товару, а також щодо складання документів про цю операцію.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024898
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202428
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202427
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248785
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202432