• Посилання скопійовано

Постачальник не зареєстрував ПН на суму передплати: що робити?

Оплату за товар здійснено 10.12.2018 р. в сумі 86 770,80 грн (ПДВ - 14 461,80 грн). Постачальник вчасно не зареєстрував ПН. 31.05.2019 р. постачальник зареєстрував ПН датою 10.12.2018 р. на суму 254,40 грн (ПДВ - 42,40 грн) та датою 31.05.2019 р. зареєстрував РК до ПН на суму 86 516,40 грн (ПДВ - 14 419,40 грн). Чи є у покупця право на ПК в сумі 14 461,80 грн?

Такий порядок складання податкової накладної не є правильним та не дає права покупцю на податковий кредит ані за ПН на суму 254,40 грн, ані за подальшим РК на збільшення на суму 86516,40 грн.

У роз'ясненні від 26.03.2018 р. №1230/6/99-99-15-03-02-15/ІПК податківці говорять про те, що складання двох або більше податкових накладних у випадку отримання попередньої оплати товарів/послуг однією сумою не відповідає нормам ПКУ та не дає можливості ідентифікувати операції. З огляду на це, постачальник повинен був скласти ПН саме на суму проведеної оплати. ПН на суму 254,40 грн не дає змогу ідентифікувати операцію з оплати коштів на суму 86 770,80 грн.

Відповідно, у разі складання таких ПН постачальником покупець не має підстав для віднесення зазначених в них сум ПДВ до податкового кредиту, оскільки такі податкові накладні не відповідають первинним документам.

 

Щодо складання РК датою, що не відповідає даті оплати

Відповідно до пп. 187.1 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

У даному випадку у постачальника виникли податкові зобов’язання 10.12.2018 р. на всю суму отриманої оплати 86 770,80 грн. Саме 10.12.2018 р. і потрібно було скласти податкову накладну, причому на всю суму проведеної оплати, про що ми сказали вище.

Таким чином, складання постачальником РК на суму 86 516,40 грн від 31.05.2019 р. є помилковим і такий РК в обліку у покупця відображатися не може.

Для того, щоб покупець отримав право на податковий кредит за цією операцією, постачальнику потрібно правильно скласти податкову накладну на всю суму отриманої оплати 86770,80 грн від 10.12.2018 р. та зареструвати її у ЄРПН. При цьому, оскільки строк реєстрації такої податкової накладної вже пройшов, то постачальнику загрожує штраф відповідно до ст. 120-1 ПКУ, а покупець має право включити таку ПН лише після її реєстрації в ЄРПН.

Якщо постачальник відмовляється зареєструвати податкову накладну, то покупець може подати на нього скаргу за формою додатку 8 до декларації з ПДВ. Як це зробити, читайте туттут та тут>> 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «ПДВ»

  • Відшкодування комунальних послуг орендарем: що з ПДВ?
    ТОВ-орендодавець, платник ПДВ, виставляє орендарю окремий рахунок на відшкодування комунальних послуг (за воду та електроенергію). Надавач комунальних послуг ОСББ, неплатник ПДВ. Як визначити базу оподаткування ПДВ даної операції?
    22.04.2024724
  • Повернення предмета лізингу: бухоблік та ПДВ
    Приватним нотаріусом було проведено вилучення та повернення від лізингоодержувача на користь лізингодавця товар – об'єкт фінлізингу. Лізингодавець зареєстрував податкові зобов'язання на лізингоодержувача в повному обсязі. Лізингоодержувач не складав акт на повернення товару. Які дії та проведення будуть у лізингоодержувача та лізингодавця?
    18.04.202425
  • ПН на реекспорт продукції, виготовленої з давальницької сировини
    Підприємство в митному режимі переробки ввозить на митну територію сировину нерезидента, переробляє і вивозить продукцію переробки в митному режимі реекспорту. Чи потрібно на операцію реекспорту складати податкову накладну?
    18.04.202425
  • Як скласти ПН на аванс, коли вартість робіт достовірно невідома?
    Замовником перераховано аванс за будівництво нежитлового об’єкта. Загальна вартість будівництва достовірно невідома, акти будуть закриватись щомісяця поетапно по формі КБ. На суму передплати виписано ПН на всю суму передплати з кількістю 1, одиниця виміру грн. Як має бути складена ПН за умови авансової оплати? На яку дату здійснюється РК: на дату проміжного акту чи на дату останнього акту за всіма ПН?
    17.04.20248015
  • ПДВ та облік при передачі продукції, якщо оплачує третя сторона
    Підприємство виробляє медичні меблі. За тристороннім договором покупцем (замовником) є лікарня, а оплачує благодійний фонд. Рахунок виставляється фонду, який оплачує 70% рахунку, потім меблі виробляються і передаються лікарні. Після підписання тристороннього акту прийому-передачі, фонд оплачує залишок 30%. Які особливості ПДВ? Як відображати в бухобліку?
    17.04.202428