ДФСУ у листі від 09.06.2016 р. №12796/6/99-99-15-03-02-15 розглянула питання щодо кількості податкових накладних (одна чи кілька), які повинні складатися постачальником — платником ПДВ відповідно до різних договорів купівлі-продажу товарів/послуг протягом одного дня, та повідомила таке.
У разі відвантаження покупцю товарів, надання послуг та/або отримання попередньої оплати протягом одного дня у межах різних договорів купівлі-продажу з одним покупцем може буде складена такому покупцю як одна податкова накладна, так і кілька відповідно до кожного з договорів окремо. У разі складення однієї накладної до неї мають бути внесені загальні дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг відповідно до різних договорів.
Отже, якщо на дату сплати грошових коштів за договором генпідряду була складена податкова накладна, то вона не потребує коригування при заміні договору генпідряду договором субпідряду, адже у вищезазначеному листі ДФС допускає складання однієї податкової накладної за різними договорами.
Така подія, як взаємозалік однорідних вимог, не є датою виникнення податкових зобов’язань відповідно до п. 187.1 ПКУ: датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
- дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
- дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до пп. 14.1.266 ПКУ.
Відповідно, на дату взаємозаліку однорідних вимог не здійснюються платежі, не оформлюються акти виконаних робіт, тож і не потрібно складати РК до раніше складеної ПН.
Якщо в результаті фактичного виконання договору субпідряду буде змінюватися номеклатура робіт, що вже була раніше зазначена у податковій накладній на дату сплати авансу, і це буде підтверджуватися актами виконаних субпідрядних робіт, тільки тоді виникає необхідність складати РК.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити